پلتفرم جدید مدارهای مجتمع شرکت AMD با نام Renoir به نظر یکی از مهم‌ترین محصولات آنها خواهد بود. این مدار مجتمع نه تنها می‌تواند برای کامپیوترهای شخصی مورد استفاده قرار گیرد بلکه در کامپیوترهای قابل حمل و نوت بوک نیز قابل استفاده است.

گزارشی توسط _rogame در وب سایت ردیت منتشر شده است که اطلاعاتی تقریبا جامع را از این مدار مجتمع فاش کرده است که شامل متغییرهای iGPU و آیدی آن بوده است. همچنین نمونه‌هایی از استفاده از این پلتفرم در دستگاه‌های مختلف نیز مشاهده شده. پلتفرم Renoir چهار بخش کلیدی بازار را هدف قرار خواهد داد. بخش اول با مصرف ۱۵ واتی در التراپرتابل‌ها خواهد بود. بخش دوم نوت بوک‌های عادی با مصرف ۴۵ وات، کامپیوترهای شخصی با مصرف ۶۵ وات و کامپیوترهای شخصی با قدرت کم با مصرف ۳۵ واقت خواهند بود. بر اساس اخبار به دست رسیده در ماه های گذشته، مدار مجتمع Renoir ترکیبی از پردازنده‌هایی با معماری Zen 2 و چیپ‌های گرافیکی از نسل Vega خواهد بود اما حالا مشخص شده که پردازنده گرافیکی این پلتفرم از نسل Navi است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط _rogame، پردازنده گرافیکی Renoir از حداکثر سیزده NGCU بهره می‌برد می‌تواند ۸۳۲ خط پردازش را برای استفاده در دسترس قرار دهد. AMD از این iGPU به صورت داخلی با نام RV B## یاد می‌کند که RV مخفف Radeon Vega است و B## نیز به متغییرهای آن اشاره دارد. نام تجاری این iGPU قطعا متفاوت خواهد بود چون این نام صرفا به صورت داخلی در شرکت AMD استفاده می‌شود. به نظر می‌رسد که بهترین مدل با نام B12 شناخته می‌شود که بالاترین حد قدرت را دارد. چیپ‌هایی با نام B10، B8، B6 و B4 نیز در دسترس خواهند بود که قدرت کمتری دارند. به نظر می‌رسد که B12 صرفا مخصوص استفاده در دستگاه‌های قابل حمل است. بهترین مدل کامپیوترهای شخصی از مدل B10 استفاده می‌کند. بر اساس اطلاعات فاش شده به نظر می‌رسد که این پلتفرم مورد انتظار در نیمه اول سال ۲۰۲۰ میلادی به بازار عرضه شود. گرچه هنوز این اطلاعات به صورت رسمی توسط AMD تایید نشده اما می‌توان گفت که انتظار می‌رود Renoir تقریبا با همین مشخصات روانه بازار شود. برای اطلاع از مشخصات رسمی و تاریخ عرضه نهایی باید منتظر اعلامیه رسمی این شرکت باشیم.

 

فهرست