به تازگی شرکت AMD گزارش مالی مربوط به فصل اول سال ۲۰۲۰ را منتشر کرده است. در این گزارش اعلام شده که آنها ۱٫۷۹ میلیارد دلار داشتند. در کنار آن نیز اعلام شد که AMD بیش از ۱۷۷ میلیون دلار درآمد عملیاتی داشته و همچنین آنها ۱۶۲ میلیون دلار درآمد خالص داشتند. بدین ترتیب درآمد مربوط به هر سهم این شرکت ۰٫۱۴ دلار بوده است.

دکتر لیزا سو در مورد این گزارش مالی جدید گفت:« ما عملکرد بسیار خوبی در فصل اول سال ۲۰۲۰ داشتیم و توانستیم با گذر از چالش‌های مختلف رشد درآمد ۴۰ درصدی را نسبت به مقطع زمانی مشابه سال گذشته مشاهده کنیم. این کار با کمک پردازنده‌های Ryzen و EPYC انجام شد. در حالی که کمی شک و تردید در زمینه تقاضا در کوتاه مدت وجود دارد، پایه درآمدی بسیار خوبی در شرکت ما وجود دارد و محصولات بسیار قدرتمند و با کیفیت ما نیز در بازار بسیار به ما کمک خواهند کرد. ما تمرکز زیادی روی پیاده سازی درست اهداف خود داریم تا مطمئن شویم که کارمندان و مشتریان ما راضی باشند. اهداف بلند مدت شرکت برای رشد در آینده در حال حاضر هیچ تغییری نکرده است.»

همانگونه که گفته شد درآمد AMD در این گزارش ۱٫۷۹ میلیارد دلار بوده است. این مقدار نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است. این درآمد مربوط به فروش پردازنده‌های مرکزی، سرور و البته پردازنده‌های گرافیکی بوده است. البته این مقدار نسبت به گزارش مالی سه ماهه گذشته نزدیک به ۱۶ درصد کاهش داشته است. درآمد ناخالص نیز ۴۶ درصد بوده که نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش پیدا کرده است. این تفاوت بیشتر توسط پردازنده‌های Ryzen و EPYC به وجود آمده است. درآمد عملیاتی نیز ۱۷۷ میلیون دلار اعلام شده است. این مقدار در زمان مشابه سال گذشته ۳۸ میلیون دلار بوده و در گزارش سه ماهه قبلی نیز ۳۴۸ میلیون دلار بوده است. درآمد خالص نیز ۱۶۲ میلیون گزارش شده است. این درآمد سال گذشته ۱۶ میلیون دلار بوده و در گزارش قبلی نیز ۱۷۰ میلیون دلار بوده است.

فهرست