شرکت اینتل به تازگی اطلاعاتی جدید در مورد دستگاه ذخیره‌سازی Optane H10 را ارائه کرده است. این درایو SSD در یک نوآوری پاسخ دهی بسیار بالای دستگاه‌های سری Optane را با تکنولوژی چهار لایه سلولی (QLC) از نوع ۳D NAND را ادغام کرده است. همچنین این درایو از اندازه استاندارد M.2 استفاده می‌کند که خود باعث می‌شود در استفاده از فضای کیس صرفه جویی شود.

راب کروک، معاون بخش ساخت و طراحی دستگاه‌های ذخیره‌سازی شرکت اینتل در مورد Optane H10 گفت:« این محصول جدید شامل ترکیبی نوین از تکنولوژی Optane و QLC 3D NAND است که راهکاری جدید برای دستیابی به بهترین سطح عملکرد در پلتفرم‌های اینتل است که تقریبا هیچ شرکتی قدرت ارائه آن را ندارد.» ادغام تکنولوژی QLC 3D NAND و Optane در یک ماژول M.2 اجازه می‌دهد تا اینتل بتواند از این دستگاه‌های ذخیره سازی بسیار کوچک در ساخت لپتاپ یا کامپیوتر‌های All in One استفاده کند. این محصول جدید همچنین سطح بالاتری از عملکرد را ارائه می‌کند که در دستگاه‌های ذخیره‌سازی از نوع TLC 3D NAND شاهد آنها نیستیم. بدین ترتیب نیاز به یک دستگاه ذخیره سازی ثانویه از بین می‌رود.

پیشرو بودن اینتل در طراحی زیر ساخت‌های کامپیوتری و طراحی به آنها اجازه می‌دهد تا پلتفرم واحدی را به وجود بیاورد. آنها در حال حاضر نرم‌افزار، چیپست، پردازنده، حافظه و البته دستگاه‌های ذخیره سازی را تولید می‌کند که می‌تواند به ساخت یک پلتفرم واحد از محصولات آنها روی یک کامپیوتر منجر شود. ترکیب استفاده از یک SSD با سرعت و البته حجم بالا می‌تواند حتی برای کامپیوتر‌های خانگی که هر روز استفاده می‌شوند نیز بسیار خوب باشد. در مقام مقایسه با یک SSD از نوع TLC 3D NAND، محصول Optane H10 می‌تواند سرعت و عملکرد بسیار بهتری ارائه کند و در کنار آن پاسخگویی مناسب‌تری داشته باشد. این SSD‌های جدید در پلتفرم‌های جدید موبایل اینتل می‌تواند اسناد را در هنگام انجام چند عمل متفاوت دیگر روی سیستم با سرعتی دو برابر نسبت به قبل باز کند. همچنین سرعت اجرای بازی ها ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده و در هنگام انجام چند عمل روی سیستم فایل‌های مالتی مدیا با سرعت ۹۰ درصد بیشتر نسبت به قبل اجرا می‌شوند.

دستگاه‌های ذخیره سازی Intel Optane به صورت کلی در مقایسه با دستگاه‌های عادی NAND SSD تقریبا در تمامی مصارف سرعت بیشتری دارند. بر اساس اعلام اینتل محصولات خانواده Intel Optane H10 شامل سه پکیج است. پکیج اول شامل ۱۶ گیگابایت حافظه Optane و دستگاه ذخیره سازی ۲۵۶ گیگابایتی است. پکیج دوم شامل ۳۲ گیگابایت حافظه Optane و ۵۱۲ گیگابایت دستگاه ذخیره سازی خواهد بود. در نهایت پکیج سوم نیز شامل ۳۲ گیگابایت حافظه Optane و یک دستگاه ذخیره سازی یک ترابایتی خواهد بود.

معتبرترین قمیت خرید سرور اچ پی با پردازش رایان پژواک

فهرست