اینتل امروز دو عضو جدید از پردازنده‌های سری Xeon را معرفی کرد. در ابتدا آنها پردازنده‌ها برای سرور‌های پایه یعنی Xeon E-2100 را معرفی کردند. در کنار آن پردازنده‌های Cascade Lake Advanced Performance معرفی شد که انتظار می‌رود در نیمه اول سال ۲۰۱۹ عرضه شود. این دو محصول با استفاده از تجربه بیست ساله اینتل در ساخت پردازنده‌های مختلف سرور ساخته خواهند شد تا پاسخگوی نیاز کاربران باشند.

لیسا اسپلمن، جانشین شرکت اینتل و مدیریت بخش محصولات Xeon و بازاریابی دیتاسنتر در مورد این دو محصول گفت:«ما تمرکز بسیار زیادی برای ارائه محصولات با نیاز‌های پردازش مختلف داریم. این محصولات می‌توانند نیاز‌های خریداران را تحت پوشش قرار دهند. اضافه شدن پردازنده‌های Intel Cascade Advanced Performance و Xeon E-2100 به لیست محصولات بار دیگر تعهد ما نسبت به عرضه پردازنده‌هایی با عملکرد بالا را نمایش می‌دهد تا از خیل عظیمی از خریداران با نیاز‌های متفاوت پشتیبانی کنیم»

محصولات Cascade Lake Advanced Performance نماینده کلاس جدیدی از پردازنده در خانواده Intel Xeon Scalable خواهد بود. این پردازنده‌ها به شکلی طراحی شدند که برای استفاده در پردازش با عملکرد بالا (HPC)، هوش مصنوعی و زیر ساخت به عنوان سرویس بالاترین عملکرد را داشته باشند. این پردازنده شامل پکیجی از چند چیپ بهینه سازی شده برای ارائه عملکرد مناسب است. این پردازنده‌ها می‌توانند در بهترین حالت شامل ۴۸ هسته و ۱۲ کانال حافظه باشند. Cascade Lake Advanced Performance و پردازنده‌های این خانواده تمرکز زیادی روی ارائه محصولات بالا رده در بار‌های پردازشی بالا ایفا خواهند کرد. به عنوان مثال این پردازنده در هوش مصنوعی و یادگیری عمیق می‌تواند ۱۷ عکس در ثانیه را پردازش کند که حتی از پردازنده‌های پلاتینوم در هنگام عرضه بیشتر است.

پردازنده‌های E-2100 می‌توانند امنیت و مدیریت بیشتری در سطح سخت‌افزار را برای دیتاسنتر و برنامه‌ها فراهم کنند. این ویژگی با نام Intel SGX شناخته می‌شود که در حال حاضر به صورت اختصاصی در پردازنده‌های سری E زئون مورد استفاده قرار می‌گیرند. بدین ترتیب پردازنده‌های پایه برای سرور مثل Xeon E-2100 می‌توانند از لایه‌های امنیتی بیشتری در هنگام استفاده از برنامه‌های ابری برخوردار باشند.

فهرست