شرکت AMD به تازگی وضعیت پردازنده Ryzen 9 3950X را به‌روزرسانی کرد. این پردازنده که ابتدا در نمایشگاه بزرگ E3 در ماه جولای معرفی شد، قرار بود که اولین پردازنده خانگی باشد که دارای ۱۶ هسته فیزیکی و ۳۲ رشته پردازشی باشد.

این پردازنده دارای سرعت بوست ۴٫۷ گیگاهرتز خواهد بود. بر اساس اطلاعاتی که منتشر شده بود انتظار می‌رفت که این پردازنده در ماه سپتامبر یا اکتبر وارد بازار شود. این در حالی که است که تمامی پردازنده‌های نسل سوم از Ryzen در ماه جولای عرضه شده بودند. بر اساس اطلاعات، این پردازنده دارای سرعت پایه ۳٫۵ گیگاهرتز است و در حدود ۷۴۹ دلار قیمت دارد. مصرف انرژی آن نیز ۱۰۵ وات اعلام شده و حافظه کش آن نیز ۷۲ مگابایت خواهد بود. همانگونه که گفته شد AMD در ابتدا اعلام کرده که انتظار می‌رود که ۳۹۵۰X در ماه سپتامبر به بازار ارائه شود. کمی بعد برخی از منابع حدس می‌زدند که این پردازنده به بازه زمانی عرضه در سپتامبر نرسیده و در اکتبر عرضه خواهد شد. حالا به نظر می‌رسد که این برنامه کاملا با تاخیر مواجه شده است و حالا این پردازنده در ماه نوامبر (آبان/آذر) به بازار عرضه می‌شود.

دومین خبر بزرگ امروز که توسط AMD ارائه شد این است که روی پردازنده‌های جدید و نسل سوم Threadripper با معماری Rome مشغول است. به نظر می‌رسد که این پردازنده‌ها با راز داری AMD بسیار دیر معرفی شده و در همانند Ryzen 9 3950X در ماه نوامبر عرضه می‌شود. این ماه زمان مناسبی برای متوقف کردن برنامه‌های اینتل برای پردازنده‌های Cascade Lake-X است. AMD همچنین در ادامه گفت:« ما در حال حاضر تمرکز زیادی داریم تا تقاضای بسیار بالا برای نسل سوم پردازنده‌های Ryzen را برطرف کنیم. همچنین در برنامه داریم تا پردازنده Ryzen 9 3950X و نسل سوم از پردازنده‌های Ryzen Threadripper را در ماه نوامبر وارد بازار کنیم.»

 

فهرست