در مصاحبه‌ای که توسط Block & Files منتشر شده است، شرکت توشیبا قصد دارد تا با استفاده از تکنولوژی‌های حجم هارد دیسک‌ها را بیش از پیش افزایش دهد. در کنار استفاده از تکنولوژی TDMR و SMR این شرکت قصد دارد تا از تکنولوژی‌های نوظهور MAMR و HAMR برای محصولات آینده خود استفاده کند.

شرکت توشیبا که در حال حاضر ساخت درایو‌های ۱۶ ترابایتی TDMR را آغاز کرده اما آنها برنامه‌های کوتاه مدت برای استفاده از تکنولوژی‌های SMR و همچنین MAMR را دارند. البته قطعا برنامه بلند مدت توشیبا روی تکنولوژی HAMR پیاده سازی خواهد شد که می‌تواند باعث افزایش حجم زیاد هارد دیسک‌ها در چند سال آینده شود. در ابتدای سال بود که توشیبا اعلام کرد می‌خواد از تکنولوژی MAMR برای افزایش حجم استفاده کند. بعد از آن نیز آنها در مصاحبه این هفته اعلام کردند که تکنولوژی MAMR در هارد دیسک‌های جدید این شرکت استفاده خواهد شد اما این هارد‌های جدید از Shingling نیز بهره می‌برند.

به صورت کلی استفاده از تکنولوژی SMR چند سال است که در برنامه توشیبا قرار دارد و آنها مدت‌هاست که این نکته را رسما اعلام کردند اما بسیار جالب است که آنها مانند رقبا هنوز موفق به عرضه محصولات این سری نشدند. استفاده از این تکنولوژی باعث می‌شود که عملکرد هارد دیسک‌ به طرز قابل توجهی افزایش پیدا کند و در کنار آن شاهد ارائه حجم‌های بیشتر در محصولات باشیم. بر اساس اعلام رسمی توشیبا، آنها مدل‌های اولیه هارد‌هایی که از تکنولوژی MAMR استفاده می‌کنند را در انتهای سال جاری میلادی تست خواهند کرد. به خاطر اینکه بیش از چند ماه طول می‌کشد که مدیران دیتاسنتر‌ها بتوانند این هارد دیسک‌ها را تایید کنند می‌توانیم انتظار داشته باشیم که تولید رسمی این دستگاه‌ها در سال ۲۰۲۰ به صورت گسترده آغاز شود. توشیبا در این مورد اعلام کرد که در تئوری MAMR راهکاری بلند مدت برای افزایش حجم درایو‌ها نیست چون قدرت HAMR را ندارد. در واقع تکنولوژی HAMR آینده دستگاه‌های ذخیره‌سازی هارد دیسک خواهد بود.

رایان پژواک استعلام قیمت فروش سرور HP و سوپرمیکرو

فهرست