شرکت AMD به تازگی اعلام کرد که پردازنده‌های Ryzen Pro 3000 در فصل پایانی سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه خواهد شد. این پردازنده‌ها حداکثر شامل ۱۲ هسته پردازشی هستند. همچنین AMD در کنار تایید عرضه این پردازنده‌ها از سری Athlon Pro 3000 همراه با پردازنده گرافیکی مجتمع را نیز معرفی کرد.

پردازنده‌های Ryzen Pro 3000 بر اساس ریزمعماری Zen 2 Matisse ساخته شده است که قبلا شاهد استفاده آنها در ابتدای تابستان بودیم. سری اولیه پردازنده‌های Ryzen Pro 3000 شامل سه محصول است که از سوکت AM4 استفاده می‌کنند و همه آنها مصرف انرژی معادل با ۶۵ وات خواهند داشت. قوی‌ترین پردازنده این سری Ryzen 9 Pro 3900 با دوازده هسته پردازشی است. دو مدل Ryzen 7 Pro 3700 و Ryzen 5 Pro 3600 نیز به ترتیب دارای هشت و شش هسته خواهند بود. این پردازنده‌ها از قابلیت TrustZone، مدیریت DASH، بوست امن، محافظت از محتوا، fTPM 2.0 و TSME پشتیبانی خواهند کرد.

در ابتدا باید به پردازنده Ryzen 9 Pro  ۳۹۰۰ اشاره کنیم. این پردازنده دارای ۱۲ هسته و ۲۴ رشته است. سرعت پایه این مدل ۳٫۱ گیگاهرتز در نظر گرفته شده و سرعت بوست آن نیز به ۴٫۳ گیگاهرتز می‌رسد. حافظه کش سطح L2 و L3 این پردازنده به هفتاد مگابایت خواهد رسید. پردازنده دوم Ryzen 7 Pro 3700 است. این پردازنده دارای هشت ۸ هسته و ۱۶ رشته است. سرعت پایه این مدل ۳٫۶ گیگاهرتز است که در حالت بوست به ۴٫۴ گیگاهرتز می‌رسد. حافظه کش سطح L2 و L3 این پردازنده نیز ۳۶ مگابایت خواهد بود. مدل پایه این سری نیز در حال حاضر Ryzen 5 Pro 3600 است. این مدل دارای ۶ هسته و ۱۲ رشته است. سرعت پایه این محصول ۳٫۶ گیگاهرتز در نظر گرفته شده است که در حالت بوست به ۴٫۲ گیگاهرتز می‌رسد. همچنین حافظه کش سطح L2 و L3 این مدل به ۳۵ مگابایت خواهد رسید. همانگونه که اشاره شد همه این پردازنده‌ها دارای مصرفی معادل ۶۵ وات هستند. همچنین هیچکدام از این پردازنده‌ها از پردازنده گرافیکی مجتمع پشتیبانی نمی‌کنند.

فهرست