شرکت توشیبای آمریکا به تازگی اعلام کرده که محصولات جدیدی از سری XD5 به بازار عرضه خواهد کرد. این دستگاه‌های ذخیره‌سازی از نوع NVMe SSD بوده و با اندازه استاندارد ۲٫۵ اینچ با پروفایل کوتاه ۷ میلیمتری عرضه خواهند شد. این محصولات با زمان تاخیر پایین و عملکرد بسیار خوب برای بار‌های کاری حساس به خواندن مناسب است.

این خط تولید جدید که برای دیتاسنتر و فضای ابری طراحی شده است برای استفاده در دیتا ماینینگ، دیتابیس‌های بدون SQL، تحلیل داده و استریم کردن مناسب خواهد بود. خط تولید XD5 از معماری ۶۴ لایه BiCS (سه بیت در هر سلول) استفاده می‌کند. این درایو‌ها می‌توانند در زمان خواندن ترتیبی سرعتی معادل ۲۷۰۰ مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن ترتیبی ۸۹۵ مگابایت در ثانیه را ارائه کنند در حالی که مصرف درایو تنها ۷ وات خواهد بود. با توان نوشتن یک بار کامل اطلاعات در روز، سری محصولات XD5 خواهند توانست روزی ۴ ترابایت داده را روی درایو جای دهند. IOPS این درایو‌ها در زمان خواندن ۲۵۰ هزار و در زمان نوشتن ۲۱ هزار خواهد بود. بدین ترتیب این سری از محصولات انتخاب بسیار خوب برای برنامه‌ها و بار‌های کاری حساس به خواندن است.

سری XD5 با اندازه استاندارد ۲٫۵ اینچ ساخته می‌شود. همچنین مدل M.2 با اندازه استاندارد ۲۲۱۰۰ ساخته می‌شود. این سری در دو مدل ۱۹۲۰ گیگابایتی و ۳۸۴۰ گیگابایتی به بازار عرضه می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به قابلیت اعتماد زیاد، حفاظت از داده، رمزنگاری و حفاظت در مقابل قطع جریان برق اشاره کرد. این محصولات همچنین با گارانتی ۵ ساله محدود منتشر خواهند شد. هدف اصلی توشیبا از ساخت این محصولات، استفاده در دیتاسنتر و فضای ابری است. این شرکت در چند سال گذشته با خلاقیت و نوآوری توانسته تا به یکی از پیشروهای صنعت ساخت دستگاه‌های ذخیره‌سازی مبدل شده است. این سری از دستگاه‌های ذخیره‌سازی در فصل دوم سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه می‌شود. هنوز ماه و روز دقیقی مشخص نشده است.

رایان پژواک استعلام قیمت فروش سرور اچ پی و سوپرمیکرو

فهرست