شرکت Advantech یکی از پیشتازان جهان در زمینه سخت و طراحی حافظه‌های رم و Flash Storage نسل جدید حافظه های DDR4 unbuffered DIMM را معرفی کرد. این حافظه SQRAM با اندازه ۳۲ گیگابایت به بازار ارائه خواهد. این حافظه‌ها شامل مدل‌های مختلف SODIMM، UDIMM و ECC DIMM خواهد بود. در واقع این حافظه‌ها برای استفاده در پردازش با عملکرد بالا HPC طراحی شده و در راهکار‌های شبکه و نظامی بسیار خوب عمل خواهند کرد.

در حالی که نیاز بازار اینترنت اشیا به داده‌های بزرگ و درخواست برای پردازش با عملکرد بالا، افزایش پیدا کرده است، استفاده از این مدل‌های جدید حافظه می‌تواند بسیار مناسب باشد. حافظه‌های SQRAM 32GB از نوع Unbuffered DIMM از چیپ‌های حافظه سامسونگ ۱۶ گیگابایت ۲۶۶۶ MT/s استفاده می‌کند. این نوع از حافظه برای پردازش‌های بسیار حیاتی عملکرد بسیار مناسبی دارد. حافظه SQRAM 32GB در دمای -۴۵ تا ۸۵ درجه سانتیگراد فعالیت کرده و در مقابل لرزش‌های شدید نیز مقاوم است. همچنین این نسل از حافظه از قابلیت ECC برای مطمئن شدن از سالم بودن اطلاعات استفاده می‌کند.

برای حافظه‌هایی با حجم ۳۲ گیگابایت، پایین آوردن دما در حالی که از حداکثر قدرت آن استفاده می‌شود امری بسیار حیاتی است، مخصوصا وقتی که از برنامه‌هایی بسیار حیاتی استفاده می‌شود که اخلال در کارکرد آنها می‌تواند گاها جبران ناپذیر باشد. برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد و به وجود آمدن مشکلات برای سیستم عامل، حافظه‌های SQRAM DDR4 از هیت سینگ‌های درجه صنعتی استفاده می‌کند. همچنین در کنار آن برای مدیریت بهتر، نرم افزار نمایش دمای حافظه نیز طراحی شده است. این نرم افزار در حالت گذشتن دمای حافظه‌های رم از ۶۵ درجه، اخطاری را نمایش خواهد داد. تمام حافظه‌های رم SQRAM از تست‌های بسیار سخت مخصوص اینترپرایز گذر می‌کند تا اطمینان از کیفیت و قابلیت اعتماد به وجود آید.

رایان پژواک برترین و معتبرترین عاملیت فروش سرورهای HP و سوپرمیکرو

فهرست