شرکت Micron قصد دارد قدم بعدی در فرآیند جدا شدن از متحد قدیمی خود یعنی اینتل در زمینه ساخت دستگاه‌های ذخیره‌سازی را بردارد. همانطور که در ماه اکتبر گذشته اعلام شده بود، Micron در نظر دارد تا سهم اینتل در شرکت IM Flash Technologies (IMFT) را بخرد. این شرکت در واقع نقطه مرکزی برای تحقیق و توسعه تکنولوژی‌های فوق پیشرفته ۳D XPoint است.

در واقع جدایی در اتحاد Micron و اینتل از سال گذشته آغاز شد. جایی که دو شرکت در یک اعلامیه به صورت هماهنگ اعلام کردند قصد تولید حافظه NAND Flash Memory با کمک یکدیگر را ندارند. در این اعلامیه دو شرکت مدعی شدند که بعد از مراحل تحقیق و توسعه حافظه‌های ۹۶ لایه، از یکدیگر جدا خواهند شد. این دو شرکت چندین سال بود که حافظه‌های NAND را به صورت جداگانه تولید می‌کردند و هرکدام نیز اهداف مد نظر خود را در کوتاه مدت در نظر گرفته بودند. بعد از گذشت چند ماه، آنها ساخت ۳D XPoint را به صورت اشتراکی اعلام کردند. در حالی که توسعه و ساخت ۳D XPoint باعث ایجاد شکاف در میان دو شرکت شد، آنها حالا قصد دارند تا در قالب IMFT با یکدیگر فعالیت نکنند.

خرید سهام اینتل در شرکت IMFT توسط Micron

خرید سهام اینتل در شرکت IMFT توسط Micron

باید توجه داشت که IMFT در حال حاضر تنها تیم توسعه فناوری ۳D XPoint در سرتاسر جهان است و خرید سهم ۴۹ درصدی اینتل توسط Micron بدین معنی است که اینتل مجبور است فناوری ۳D XPoint را خریداری کرده و تولید آن را در جای دیگر ادامه دهد. انتظار می‌رود که به زودی اینتل و Micron فاز توسعه دومین نسل از فناوری ۳D XPoint را به پایان برسانند و منابع مختلف حدس می‌زنند که این اتفاق در نیمه اول سال جاری میلادی رخ خواهد داد. هیچ کدام از این دو شرکت به‌روزرسانی جدیدی در مورد وضعیت جدیدشان ارائه نکردند و اینتل در این میان نیز محصولات جدیدی از سری Optane معرفی می‌کند که از فناوری ۳D XPoint استفاده می‌کنند.

همانطور که گفته شد، جدایی Micron از اینتل ماه‌ها است که به صورت رسمی اعلام شده، Micron می‌تواند در آغاز سال ۲۰۱۹ سهم اینتل را بخرد. البته اینتل با استفاده از یک تبصره می‌تواند این خرید را یکسال با تعویق مواجه کند. Micron نیز انتظار ندارد که توافق نهایی تا شش ماه آینده انجام شود. Micron در نهایت قصد دارد سهام مربوط به اینتل از شرکت IMFT را به ارزش ۱٫۵ میلیارد دلار بخرد. اینتل امروز در حالی که اعلام کرد انجام اینکار را توسط Micron پیش‌بینی کرده و برنامه‌هایی را در صورت به وجود آمدن این وضعیت آماده کردند. اینتل هنوز اعلام نکرده که ساخت محصولات بر اساس فناوری ۳D XPoint را چگونه و در چه مکانی ادامه خواهد داد اما آنها رسما اعلام کردند که خط تولید محصولات Optane را گسترش می‌‌دهند.

فهرست