شرکت وسترن دیجیتال، یکی از پیشرو‌ها در زمینه سخت دستگاه های ذخیره سازی مدرن، با سرعت زیادی ساخت مدل‌های مختلف NVMe را پیگیری می‌کند. آنها قصد دارند تا مدل آبی رنگ (Blue) از SSD‌های خود را که جوایز مختلفی را به خود اختصاص داده بود را حالا به صورت NVMe به بازار عرضه کنند.  این خط تولید شامل محصول جدیدی به نام WD Blue SN500 NVMe SSD خواهد بود.

این محصول می‌تواند عملکردی سه برابر نسبت به مدل معمولی SATA داشته باشد در حالی که اطمینان موجود از سری آبی را نیز ارائه می‌کند. برای افرادی که به تولید محتوا مشغول هستند یا علاقه به قطعات جدید کامپیوتر دارند، SN 500 NVMe می‌تواند یک SSD بسیار بهبود یافته برای چند عملیات همزمان باشد. این محصول می‌تواند برنامه‌های سنگین را با سرعت بسیار خوبی اجرا کند و پاسخ‌دهی تقریبا آنی دارد. ساخت این محصول با استفاده از معماری استفاده شده در SN750 NVMe از خانواده WD Black ساخته شده است. همچنین وسترن دیجیتال از معماری ۳D NAND، فریمور و کنترلر اختصاصی خود در SN500 NVMe استفاده کرده و به همین خاطر شاهد سرعت خواندن خطی ۱۷۰۰ مگابایت در ثانیه و نوشتن خطی ۱۴۵۰ مگابایت در ثانیه خواهین بود. این سرعت بر اساس مدل ۵۰۰ گیگابایتی ارائه شده است. همچنین باید گفت که این محصول دارای مصرف مناسب ۲٫۷ وات است.

درخواست برای فضای ذخیره‌سازی روز به روز افزایش پیدا می‌کند. WD Blue SN500 NVMe SSD می‌تواند سرعت و البته عملکرد بسیار بهتری نسبت به مدل SATA ارائه کند. همچنین وسترن سعی کرده تا از آخرین تکنولوژی ها در این سخت افزار جدید استفاده کند تا تضمینی برای کیفیت خط تولید محصولات Blue باشد. بر اساس اطلاعات ارائه شده، این مدل در دو حجم ۲۵۰ و ۵۰۰ گیگابایتی عرضه می شود که از اتصال M.2 2280 روی شکاف PCIe 3.0 بره می‌برد. تولید کننده‌های عمده حدس می‌زنند که این دستگاه ذخیره‌سازی در حجم ۲۵۰ گیگابایت با قیمتی معادل ۵۵ دلار به بازار عرضه شود. همچنین پیش بینی می‌شود که مدل ۵۰۰ گیگابایتی قیمتی معادل ۷۸ دلار داشته باشد.

فهرست