به نظر می‌رسد که در انتهای تونلی‌ تاریک بالاخره نوری برای اینتل مشاهده می‌شود. همانطور که می‌دانید پردازنده‌های هفت نانومتری اینتل در مسیر درستی قرار گرفته است. این معماری جدیدی برای شرکت اینتل در ساخت پردازنده‌های جدید است.

 بر اساس اطلاعات ارائه شده به نظر می‌رسد که دو تیم جداگانه روی پردازنده‌های هفت نانومتری اینتل و پردازنده‌های ده نانومتری فعالیت می‌کنند و حتی ساخت پردازنده‌هایی با نیاز به منبع تغذیه کم مانند Cannon Lake آغاز شده است. این پردازنده‌ها در واقع نسخه کوچک شده Skylake در معماری ده نانومتری است. در حال حاضر فقط یک پردازنده در این خانواده یعنی Core i3-8121u در بازار موجود است.  پرش از فناوری معماری ده نانومتری به هفت نانومتری باعث شده است تا میزان ترانزیستور‌های موجود در پردازنده‌های هفت نانومتری اینتل به دو برابر افزایش پیدا کند. در واقع اینتل انتظاری کمتر از این نداشت که حجم ترانزیستور‌ها را در معماری هفت نانومتری به دو برابر برسد.

در طراحی معماری ده نانومتری با استفاده از لیزر‌های ماورا بنفش به افزایش قابل توجهی نسبت به معماری ۱۴nm++ دست پیدا کردند. حالا این تجربه همراه با معرفی هفت نانومتری باعث شده تا میزان ترانزیستورها به شکل زیادی افزایش یابد. Renduchintala از شرکت اینتل در این مورد گفت:« تیم تکنولوژی هفت نانومتری ما کاملا جداگانه به فعالیت خود ادامه می‌دهد. ما بسیار از پیشرفت روی تکنولوژی هفت نانومتری راضی هستیم. به نظر من، ما درس‌های بسیار زیادی از اشتباهات در طراحی معماری ده نانومتری فرا گرفتیم و حالا می‌‌دانیم نسبت تراکم ترانزیستور‌ها، مصرف انرژی و … چگونه باید باشد. ما تمرکز زیادی روی معماری هفت نانومتری داریم و تمام تلاش را انجام می‌دهیم تا همه چیز بر اساس برنامه‌های اصلی شرکت پیش برود.» بر اساس اطلاعات ارائه شده این معماری هفت نانومتری در برنامه‌های اینتل برای توسعه و تولید گسترده در سال ۲۰۲۰-۲۰۲۱ آماده می‌شود.

فهرست