شرکت AMD به تازگی گازرش مالی مربوط به سه ماه سوم سال ۲۰۱۸ میلادی را منتشر کرده است. بر اساس این گزارش میزان در آمد AMD در این بازه زمانی ۱٫۶۵ میلیارد دلار بوده است و همچنین میزان درآمد عملیاتی این شرکت به ۱۸۶ میلیون دلار رسیده. درآمد هر سهم این شرکت بر اساس گزارش‌های منتشر شده ۰٫۱۳ دلار است.

دکتر Lisa Su مدیرعامل شرکت AMD در مورد این گزارش گفت:« این پنجمین فصل رشد درآمد است که به صورت پشت سر هم به دست آمده و در هر فصل این میزان نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده است. این افزایش درآمد بیشتر مدیون پردازنده‌های جدید Ryzen و EPYC است و همچنین باید به پردازنده‌های گرافیکی مخصوص دیتاسنتر نیز اشاره کنیم.» البته میزان فروش کارت‌های گرافیکی که برای کامپیوتر‌های خانگی استفاده می‌شوند کاهش چشمگیری داشته است. Lisa Su خاطرنشان کرد که آنها برای رسیدن به اهداف بلند مدت مالی، همچنان با قدرت به کار خود ادامه خواهند داد.

در ادامه انتشار گزارش مالی شرکت AMD، بازار سهام عکس العمل بسیار سریعی در این زمینه انجام داد. بدین ترتیب قبل از پایان روز میزان درآمد از هر سهم در بازار سهام برای شرکت AMD با افت ۹٫۲ درصدی روبرو بود. این افت در زمان بسته بودن بازار سهام نیز همچنان ادامه پیدا کرد. ارزش هر سهم AMD در حالی به ۱۷٫۸۸ دلار رسید که در ابتدای روز و قبل از ارائه گزارش مالی، ارزش هر سهم چیزی حدود ۲۵٫۰۴ دلار بود.

سران بالا رده AMD با برگذاری یک کنفرانس تلفنی، کاهش فروش پردازنده‌های گرافیکی این شرکت را به خاطر کمبود درخواست در زمینه GPU Mining اعلام کردند که در ابتدای سال ۲۰۱۸ رخ داده بود. در این گزارش همچنین اعلام شد که فروش کارت‌های گرافیکی فقط چیزی حدود ۳۰ درصد از درآمد شرکت را تشکیل می‌‌دهد و ۷۰ درصد باقی مانده مربوط به فروش پردازنده‌های Ryzen و EPYC در بخش کامپیوتر‌های خانگی، سرور و دیتاسنتر‌ها است. AMD در نظر دارد تا در مدت زمان باقی مانده از سال جاری میلادی، پردازنده‌های گرافیکی هفت نانومتری خود را برای دیتاسنتر‌ها عرضه کند. باید دید که آیا آنها می‌توانند در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ بازهم موفق عمل کنند یا خیر؟ شرکت رقیب آنها یعنی Intel در گزارش مالی جدید خود با توجه به تمامی مشکلات به وجود آمده، سود دهی و درآمد بسیار خوبی را تجربه کردند.

فهرست