شرکت Western Digital یکی از پیشتازان توسعه و تولید دستگاه‌های ذخیره‌سازی امروز طی یک خبر هارد دیسک جدید خود را با نام Ultrastar DC HC620 معرفی کرد که حجمی معادل ۱۵ ترابایت دارد!

جانشین مسئول بازاریابی شرکت Western Digital در مورد این محصول گفت در صنعت فضای ذخیره‌سازی اطلاعات و پردازش ابری امروزی، اطلاعات به روی دستگاه‌های ذخیره‌سازی به صورت ترتیبی نوشته می‌شوند و همه کاربران از این فرآیند باخبر هستند. به همین دلیل شرکت‌های ارائه دهنده این سرویس‌ها ترجیح می‌دهند تا با کمترین هزینه ممکن، بیشترین میزان حجم را مورد دسترس داشته باشند. شرکت Western Digital قصد دارد تا با عرضه هارد دیسک ۱۵ ترابایتی حجم بیشتری را برای استفاده کاربران و شرکت‌ها فراهم کند.

هارد دیسک ۱۵ ترابایتی این شرکت، برای استفاده در دیتاسنتر‌ها، سرور، سیستم‌های دوربین مدار بسته به صورت گسترده (دوربین‌های مدار بسته شهری و ترافیکی) و همچنین فضای ابری بسیار مناسب خواهند بود. اگر سرور‌هایی با ابعاد استاندارد چهار یونیت را در نظر بگیرید، این مدل می‌تواند نسبت به مدل‌های ۱۴ ترابایتی معادل ۶۰ گیگابایت حجم بیشتر ارائه کند و در نهایت این مقدار در این نوع سرور‌ها به عدد باورنکردنی ۹۰۰ ترابایت برسد. بر اساس گفته‌های شرکت Western Digital خرید این محصول می‌تواند باعث شود که در نهایت هزینه هر دلار به ازای هر ترابایت، فضای اجاره شده برای استفاده و همچنین مصرف انرژی کاهش پیدا کند. همه این موارد در کنار یکدگیر باعث کاهش هزینه‌های اجاره و نگه‌داری سرور خواهند شد.

در حال حاضر Western Digital محصولات بسیار متنوعی را در زمینه دستگاه‌های ذخیره‌سازی سرور به بازار عرضه می‌کند و Ultrastar DC HC620 با حجم ۱۵ ترابایت می‌تواند گل سر سبد این محصولات به خصوص در بخش هارد دیسک‌های اینترپرایز باشد. آنها قصد دارند تا با توسعه محصولات جدید و پیشگام، جایگاه بسیار بهتری در بازار اینترپرایز و محصولات مربوط به سرور پیدا کنند.

فهرست