همانگونه که اطلاع دارید شرکت AMD به تازگی گزارش مالی سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ را منتشر کرده است. مدیرعامل این شرکت خانم Lisa Su بعد از انتشار این گزارش با سوالاتی در مورد مشکلات به وجود آمده در مورد سرعت بوست پردازنده‌های نسل سوم Ryzen و تاثیرگذاری آن روی فروش و گزارش مالی مواجه شد.

لیزا سو در پاسخ به این سوال نظر‌ها را به بُعد برنامه نویسی پردازنده‌ها جلب کرد. هنوز هم به صورت روزانه مقالاتی در مورد تلاش‌های AMD برای رفع این مشکل منتشر می‌شود در حالی که این شرکت توانست بسیار سریع مشکل موجود را حل و فصل کند. پردازنده‌های نسل سوم Ryzen در ابتدای عرضه با مشکلی مواجه بودند که اجازه نمی‌داد این محصولات به سرعت بوست تبلیغاتی خود برسند. AMD با قبول کردن این مشکل سریعا تلاش کرد تا با به‌روزرسانی میکروکد‌های AGESA Combo 1.0.0.3 ABBA که از طریق به‌روزرسانی بایوس مادربردها عرضه می شد، مشکل را حل کند. این میکروکد‌های جدید باعث می‌شدند که سرعت بوست پردازنده‌ها برای تعداد بسیاری از کاربران به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند.

در ادامه لیزا سو توضیح داد که AMD قطعا از فروش و موفقیت نسل سوم پردازنده‌های Ryzen راضی است. او همچنین اشاره کرد که AMD در حال همکاری گسترده با تولید کنندگان مادربرد‌های مختلف است تا تمام مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کند. او همچنین مدعی شد که بخش بزرگی از این مشکل که بعد از عرضه رسمی پردازنده‌ها در بازار نمود پیدا کرد، در چند هفته گذشته حل شده است. او همچنین از برطرف شدن این مشکل به عنوان “بهبود” یاد کرد و از استفاده کردن از کلمه به‌روزرسانی خودداری کرد. لیزا سو در ادامه نیز گفت که شرکت AMD به بهبود دادن این پلتفرم ادامه خواهد داد و مشخص شد که به‌روزرسانی میکروکد‌های EGESA 1.0.0.4 Patch B به زودی توسط سازندگان مادربرد‌ها عرضه خواهد شد. در نهایت باید گفت که AMD در این مسئله به درستی به درخواست‌های کاربران واکنش نشان داد. آنها علاوه بر اینکه چندان به مشکل واکنش منفی نشان ندادند سعی کردند تا با گوش کردن به انتقادات در زمان کمی این مسائل را حل و فصل کنند.

فهرست