شرکت AMD سالگرد ۵۰ سالگی تاسیس خود را با عرضه نسخه‌ای مخصوص از Ryzen 7 2700X جشن خواهد گرفت. این پردازنده، یک محصول هشت هسته‌ای مخصوص استفاده در کامپیوتر‌های خانگی است. این پکیج با عدد SKU به شماره YD270XBGAFA50 در فروشگاه‌های خرده فروشی آمریکا مثل ShopBT عرضه خواهد شد. بر اساس لیست قیمت این فروشگاه مذکور، قیمت پردازنده Ryzen 7 2700X مخصوص ۵۰ سالگی AMD در حدود ۳۴۰ دلار است.

البته نکته جالب در مورد این فروشگاه و قیمت گذاری این بود که این محصول تقریبا بلافاصله بعد از قیمت گذاری از دسترس خارج شد و قابل خرید نیست. این لیست البته شامل تصویر یا اطلاعاتی بیشتر از SKU نبوده است اما در اطلاعاتی که عرضه شده مشخص شده بود که این پردازنده در بسته بندی خود شامل خنک کننده Wraith Prism RGB خواهد بود. با توجه به اینکه AMD شماره مدل را تغییر نداده است انتظار می‌رود که این مدل مخصوص ۵۰ سالگی این شرکت، از لحاظ مشخصات تغییر خاصی با محصول اصلی Ryzen 7 2700X نکرده باشد اما به نظر بسته بندی این پردازنده به خاطر هدف اصلی که جشن گرفتن ۵۰ سالگی است متفاوت خواهد بود. احتمالا نیز روی خود پردازنده شاهد طرح مخصوصی باشیم که با لیزر کشیده شده باشد. با توجه به اینکه قیمت این پردازنده به نظر با مدل اصلی تفاوت چندانی ندارد، انتظار نمی‌رود که سرعت پایه آن تغییری کرده باشد یا امکانات اوورکلاک بیشتر شده باشند.

پردازنده Ryzen 7 2700X بر اساس معماری ۱۲ نانومتری ساخته شدند که شامل ۸ هسته و دوازده رشته هستند. همچنین پایه اصلی این پردازنده‌ها روی معماری Zen+ است. سرعت پایه این پردازنده ۳٫۷ گیگاهرتز است و سرعت بوست آن نیز در بهترین حالت به ۴٫۳ گیگاهرتز می‌رسد. این پردازنده دارای ۵۱۲ کیلوبایت کش سطح L2 و ۱۶ مگابایت کش سطح L3 است و انتظار نمی‌رود که در نسخه مخصوص ۵۰ سالگی این مشخصات با تغییر خاصی روبرو شوند.

معتبرترین قمیت خرید سرور HP با پردازش رایان پژواک

فهرست