شرکت اینتل، یکی از مهم‌ترین تولید کنندگان ریزپردازنده‌های جهان هفته گذشته فراخوانی را منتشر کرد ه مربوط به نسخه همراه با جعبه پردازنده‌های Xeon E-2274G بود. اینتل خواهان بازگشت تمامی واحد‌های فروخته شده از این پردازنده به واحد‌های خرده فروشی و حتی مشتریان شد.

نسخه منتشر شده این پردازنده همراه با جعبه به نظر دارای مشکلات مربوط به خنک سازی و فن است. در حال حاضر اینتل این پردازنده را از لیست تولید خارج کرده و آن را به عنوان پردازنده‌ای خارج از رده معرفی کرده. اینتل به عنوان جایگزین پردازنده‌ای با همین مدل را بدون جعبه به کاربر ارائه خواهد کرد. دلیل اصلی این فراخوان دقیقا مشکلات مربوط به خنک سازی در جعبه بود که به نظر قدرت خنک سازی پردازنده E2274G که دارای چهار هسته و هشت رشته است را ندارد. این پردازنده از ریز معماری Coffee Lake است که با فناوری ۱۴nm++ ساخته شده است. این پردازنده دارای توان مصرفی ۸۸ وات است.

در جعبه این پردازنده شاهد استفاده از فن و هیت سینک E973708-003 بودیم که توسط Foxconn تولید شده بود. این فن در جعبه پردازنده‌های پایین رده اینتل مشاهده می‌شود که شامل پردازنده‌های سری Pentium Gold Core i3 با مصرف ۶۵ وات و کمتر است. این سیستم خنک سازی شامل یک هیت سینک دایره شکل از جنس آلومینیوم است که به نظر مقدار مس مد نظر آن برای خنک سازی کم است. هیت سینک با اتصال مستقیم به پردازنده باعث می‌شود که حرارت تولید شده جذب شده و با استفاده از چرخش فن، این حرارت دفع شود. باید گفت که قطعا استفاده از این هیت سینک و فن نامناسب برای این پردازنده، کوتاهی از سمت اینتل بوده است. این سیستم خنک سازی برای یک پردازنده با قدرت مصرف ۸۸ وات، توان کافی ندارد. این پردازنده برای استفاده در ایستگاه‌های کاری طراحی شده بود و استفاده از این فن می‌توانست مشکلات بسیار زیادی برای کاربران به وجود آورد.

فهرست