چند روز پیش اینتل برای اولین بار از پردازنده Xeon W-3175X رونمایی کرد اما قیمت مشخصی برای خرید آن در بازار‌های جهانی تعیین نکرد. پردازنده‌های زئون هواداران بسیار زیادی در نوع  خود دارند که باعث شده با معرفی مدل جدید بسیار هیجان زده باشند.

به نظر می‌رسد که حالا برخی از فروشنده‌های اروپایی، قیمت تقریبی این پردازنده را در بازار فاش کرده باشند. این اطلاعات که اولین بار توسط برخی از متخصصین Tom’s Hardware به بیرون درز پیدا کرده است نشان می‌دهد که اینتل قصد دارد در ابتدا پردازنده Xeon W-3175X را در اروپا با قیمتی معادل ۴۰۰۰ دلار به فروش برساند. این قیمت در واقع شاید حداقل قیمت مد نظر اینتل باشد و احتمال افزایش آن بسیار دور از ذهن نیست. قیمت گذاری برای این محصول در حال حاضر نهایی نشده است و تعداد کم عرضه شده به فروشگاه‌های در سطحی بسیار محدود انجام شده. شاید در ادامه و عرضه بیشتر این محصول در بازار شاهد ثبات بیشتر قیمت آن باشیم.

باید اشاره کنیم که Xeon W-3175X بر اساس معماری ۱۴nm++ ساخته شده و شامل ۲۸ هسته فیزیکی است. این پردازنده می‌تواند از ویژگی‌هایی مثل HyperThreading به خوبی پشتیبانی کند. همچنین Xeon W-3175X دارای سرعت پایه ۳٫۱ گیگاهرتز و سرعت بوست ۴٫۳ گیگاهرتز خواهد بود و می‌تواند از حافظه رم به صورت هشت کاناله از نوع DDR4 پشتیبانی کند. در کنار آن نیز پشتیبانی از ۴۴ خط PCIe امکان‌پذیر شده است. مصرف انرژی این محصول توسط اینتل ۲۲۵ وات اعلام شده. در مقام مقایسه با محصولی نسبتا مشابه از AMD با نام Threadripper 2990WX باید گفت که پردازنده عرضه شده توسط این شرکت رقیب دارای ۳۲ هسته پردازشی (۴ هسته بیشتر)، ۶۴ هسته منطقی، پشتیبانی از حافظه چهار کاناله DDR4 و پشتیبانی از ۶۴ خط PCIe است. در قسمت مصرف نیز پردازنده AMD مصرفی معادل ۲۵۰ وات دارد که بسیار نزدیک به W-3175X است. بحث تفاوت قیمت نیز در این قسمت می‌تواند بسیار جالب باشد چون AMD Threadripper 2990WX با قیمتی معادل ۱۷۹۹ دلار در بازار جهانی به فروش می‌رسد اما Xeon W-3175X با قیمتی بیش از دو برابر معادل ۴۰۰۰ دلار فروخته خواهد شد. لازم به ذکر است که استفاده از این پردازنده اینتل به منبع تغذیه فوق العاده قوی وابسته است.

فهرست