قبل از معرفی احتمالی در نمایشگاه CES و عرضه زودهنگام در فصل دوم سال ۲۰۲۰، اطلاعاتی جدید از پردازنده‌های نسل دهم اینتل منتشر شده است. این پردازنده از سوکت جدید LGA1200 پشتیبانی خواهند کرد و با نام رمز Comet Lake-S شناخته می‌شود. این اطلاعات در حال حاضر در اینترنت توسط Informatica Cero منتشر شده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده به نظر می‌رسد که HyperThreading یکی از ویژگی‌های اصلی این نسل جدید باشد. قوی‌ترین پردازنده این سری نیز همچنان با نام i9 شناخته می‌شود. این پردازنده شامل ۱۰ هسته پردازشی و ۲۰ رشته خواهد بود و از ۲۰ مگابایت حافظه کش سطح L3 استفاده می‌کند. پردازنده‌های i7 نیز دارای هشت هسته و شانزده رشته خواهند بود و از ۱۶ مگابایت حافظه کش سطح L3 بهره می‌برند. پردازنده‌های مهم i5 نیز دارای شش هسته و دوازده رشته هستند که از ۱۲ مگابایت حافظه کش سطح L3 استفاده می‌کنند. پایین ترین پردازنده‌های این سری نیز همچنان i3 است که دارای ۴ هسته و هشت رشته هستند. مدل‌های i3 دارای دو زیرشاخه با حافظه کش ۶ و ۸ مگابایتی است.

پردازنده‌های i7 و i9 این خانواده به صورت کامل از حافظه‌های دو کاناله DDR4-2933 پشتیبانی خواهند کرد. پردازنده‌های i5 و i3 در بهترین حالت می‌توانند از حافظه‌های دو کاناله DDR4-2667 پشتیبانی کنند که البته احتمال وجود قابلیت اووکلاک نیز وجود خواهد داشت. بدون در نظر گرفتن تعداد هسته/رشته و افزایش اندازه حافظه کش سطح L3، اینتل همچنین سرعت ساعت پردازنده‌ها را در هر مدل نسبت به نسل قبل ۳۰۰ مگاهرتز افزایش خواهد داد. همچنین آنها قابلیت Turbo Boost Max 3.0 را نیز برای پردازنده‌های پرچم‌دار این سری معرفی خواهند کرد. این قابلیت صرفا برای پردازنده‌های پرچم‌دار خواهد بود و به صورت انحصاری روی آنها استفاده می‌شود. این قابلیت همچنین می‌تواند از ویژگی مدرن Favored-Core استفاده کند که در بیلد‌های جدید ویندوز ۱۰ از آن استفاده می‌شود. مدل کلاسیک توربو نیز همچنان در دسترس است. قابلیت اسرارآمیز جدیدی نیز در این نسل از پردازنده‌ها مشاهده خواهد شد که با نام Thermal Velocity Boost شناخته می‌شود. این قابلیت دارای سرعت ساعت خاص بر اساس بارکاری روی هر هسته/رشته تعیین می‌شود. اینتل همچنین از قابلیت مدیریت مصرف انرژی جدید C10 در این پردازنده‌ها استفاده خواهد کرد. به نظر می‌رسد که سری K این پردازنده‌ها نیز دارای قابلیت‌های جدیدی برای اوورکلاک کردن خواهند بود.

فهرست