شرکت AMD نسل جدیدی از کارت‌های گرافیکی خود را به نام Radeon VII به تازگی معرفی کرد. این نسل از کارت گرافیکی دارای اولین چیپ‌هایی است که بر اساس معماری هفت نانومتری طراحی شدند.

این نسل از کارت گرافیکی به ظاهر قدرت شکست دادن محصول قدرتمند و البته گران قیمت Nvidia RTX 2080 را دارد. Radeon VII بر اساس معماری هفت نانومتری Vega 20 ساخته شده دارای ۶۰ واحد پردازشی (۳۸۴۰ Stream Processors) خواهد بود. همچنین لازم به ذکر است که این محصول از رابط حافظه ۴۰۹۶ بیتی از نوع HBM2 استفاده خواهد کرد. در حال حاضر البته جزئیات دقیقی از سرعت پردازش ارائه نشده اما حدس زده می‌شود که سرعت پایه این پردازنده گرافیکی حداقل بالای ۱٫۸ گیگاهرتز باشد.

مدیرعامل شرکت AMD یعنی Lisa Su رسما اعلام کرد که این محصول قدرت شکست دادن کارت گرافیکی پرچم‌دار Nvidia یعنی RTX 2080 را دارا خواهد بود. نمونه نمایش داده شده دارای سه فن خنک کننده است و به گونه‌ای طراحی شده تا کمترین صدا و نویز را تولید کند. بر اساس اطلاعات عرضه شده این کارت از حافظه ۱۶ گیگابایتی از نوع HBM2 استفاده می‌کند. تاریخ عرضه این محصول به بازار جهانی نیز روز هفت فوریه (۱۸ بهمن) اعلام شده. AMD در حال حاضر قیمت Radeon VII را ۶۹۹ دلار در نظر گرفته است. برای مقایسه باید گفت که RTX 2080 Founders Edition حداقل صد دلار بیشتر با قیمت ۸۰۰ دلار به بازار عرضه می‌شود. مدل RTX 2080 Ti Founders Edition نیز قیمتی معادل ۱۱۹۹ دلار دارد!

 

نسل جدید کارت‌های گرافیکی AMD با نام Radeon VII معرفی شد

نسل جدید کارت‌های گرافیکی AMD با نام Radeon VII معرفی شد

فهرست