طراحی بسیار خوب پردازنده های AMD و زمان عرضه بسیار مناسب آنها باعث شده تا ذهنیت خریداران در مورد انتخاب پردازنده کاملا تغییر کند. این تغییرات خود را در ساختار بهترین محصولات از لحاظ فروش در خرده فروشی‌ها نمایش داده است.

برای مثال در فروشگاه آمازون کشور آمریکا لیستی را منتشر کرده که بر اساس آن در بین ده پردازنده پرفروش، تنها دو مدل از محصولات اینتل وجود دارد. اولین پردازنده حاضر در این لیست Core i5-9600K است که در رده چهام حضور دارد. این پردازنده دارای شش هسته و شش رشته است. مدل دوم نیز پردازنده هشت هسته‌ای و شانزده رشته‌ای مدل Core i9-9900K است که رده ششم را به خود اختصاص داده. در سمت مقابل AMD Ryzen 7 2700X رده اول پرفروش‌ترین‌ها را در آمریکا به خود اختصاص داده. رده دوم نیز به پردازنده Ryzen 7 2600 اختصاص پیدا کرده و رده سوم نیز در اختیار Ryzen 5 3600 است.

در بازار بریتانیا نیز ده پردازنده AMD در بین پرفروش‌ترین‌ها قرار دارند، این در حالی است که در این لیست صرفا سه پردازنده اینتل حضور دارند. رده اول در اختیار Ryzen 5 3600، رده دوم در اختیار Ryzen 7 3700X و در نهایت رده سوم نیز در اختیار Core i7-9700K است. وقتی به بازار آلمان نیز نگاه می‌کنیم اوضاع برای اینتل تغییری نمی‌کند. در بین ده پردازنده پر فروش تنها سه پردازنده اینتل حضور دارند اما در این کشور اینتل با i7-9700K رده نخست را به خود اختصاص داده.

شرکت AMD توانسته بخش اعظمی از بازار را به خود اختصاص دهد و دلیل آن برای همه مشخص است. محصولات AMD از لحاظ مقایسه قیمت در مقابل عملکرد و همچنین قیمت در مقابل تعداد هسته بسیار موفق عمل می‌کنند. نکته‌ای که باعث می‌شود هر خریداری برای تهیه پردازنده‌ای جدید وسوسه شود.

فهرست