امروز چهار شنبه دوم آبان ماه  ۱۳۹۷ در حین برگذاری نمایشگاه Oracle OpenWorld 2018، شرکت AMD از همکاری خود با Oracle در تولید و استفاده پردازنده‌های EPYC در فضای ابری Oracle Clould خبر داد.
با اعلام این همکاری، Oracle تبدیل به بزرگترین ارائه دهنده خدمات ابری تبدیل شد که حالا از پردازنده‌های مخصوص سرور شرکت AMD استفاده می‌کند. سری E از پردازنده‌های EPYC برای پشتیبانی از فضای ابری این شرکت استفاده خواهند شد و استاندارد E2 نیز بعدا به کار گرفته خواهد شد. قیمت در نظر گرفته شده برای استفاده از هر هسته این پردازنده در ساعت تنها ۰٫۰۳ دلار خواهد بود که نسبت به پردازنده‌های مشابه در این صنعت ۶۶ درصد کمتر خواهد بود. در حال حاضر این پردازنده‌ها می‌توانند بهترین عملکرد را در فضای ابری با توجه به هزینه خود ارائه کند.

 

 

Clay Magouyrk معاون ارشد ریاست Oracle و مدیر بخش توسعه نرم‌افزار این شرکت در مورد این همکاری گفت:« با شروع کار AMD Instance شرکت Oracle بار دیگر ثابت کرد که تمرکز زیادی برای ارائه عملکرد و قیمت مناسب به کاربران خود دارد. با سرعتی بیش از ۲۶۹ گیگابایت در ثانیه، پلتفرم سوم AMD EPYC بالاترین حد پهنای باند حافظه در هر سرور عمومی ابری را ارائه می‌کند. با در نظر داشتن افزایش عملکرد و قیمت مناسب برای استفاده کاربران به ازای در دلار حالا بهترین موقع برای استفاده از فضا و پردازش ابری است.»
حالا می‌توان از ماشین‌های مجازی با دو، چهار، شش و هشت هسته استفاده کرد. در این همکاری جدید کاربر می‌تواند از آخرین ویژگی‌های این صعنت یعنی تعداد هسته‌های زیاد، پهنای باند فوق‌العاده، ورودی و خروجی باور نکردنی و همچنین امنیت بالا برخوردار باشد. همه این ویژگی‌های با استفاده از پردازنده‌های AMD EPYC فراهم شدند. ویژگی‌های اشاره شده برای استفاده در بار‌های کاری ابری بسیار عالی هستند و با برنامه‌های Oracle نیز مناسب است. استفاده از ۶۴ هسته پردازی، افزایش ۳۳ درصدی حافظه در هر کانال و هماهنگی با معماری x86 این فضا می‌تواند برای بار‌های کاری مثل تحلیل اطلاعات عالی عمل کند. AMD همچنین با توسعه دهنگان بسیار بزرگی در این زمینه مثل Cloudera، Hortonworks و MapR همکاری دارد.

 

همکاری AMD و Oracle برای استفاده از پردازنده‌های EPYC در فضای ابری

همکاری AMD و Oracle برای استفاده از پردازنده‌های EPYC در فضای ابری

فهرست