همانطور که می‌دانید نسل جدید کارت‌های گرافیکی AMD با نام Radeon VII به تازگی معرفی شده است که به نظر به راحتی قابلیت مبارزه با RTX 2080 را دارد اما مدیرعامل Nvidia یعنی Jensen Huang نظر کاملا متفاوت و البته عجیبی در مورد آن دارد.

Huang در صحبت با PC World به راحتی نظر را در مورد محصول جدید AMD ارائه کرده. او در صحبت‌های خود گفت که به نظرش کارت‌های سری Vega VII محصولاتی کاملا معمولی هستند. از نظر Huang دلیل معمولی بودن این محصولات پایین بودن عملکرد و نبود هیچ قابلیت جدیدی است. او در ادامه اشاره کرد:« از قابلیت Ray Tracing استفاده نشده است و هیچ هوش مصنوعی در این محصولات مشاهده نمی‌شود. طراحی هفت نانومتری با استفاده از حافظه HBM2 نمی‌تواند با ۲۰۸۰ رقابت کند. اگر ما از قابلیت DLSS استفاده کنیم قطعا و به راحتی آنها را شکست خواهیم داد. در زمینه Ray Tracing نیز به همین شکل است و آنها شانسی برای مبارزه ندارند.» Huang همچنین به استراتژی معرفی، نمایش و البته اعلام تاریخ عرضه کارت گرافیکی Radeon VII خرده گرفت و گفت که به نظرش معرفی این محصول توسط AMD به صورتی کاملا غیر حرفه‌ای انجام شده است و شاید آنها صرفا در مدت چند ساعت تصمیم به معرفی محصول جدید خود گرفته بودند.

البته لازم به ذکر است که نفوذ تکنولوژی‌های اشاره شده توسط Huang مثل Ray Tracing و DLSS در حال حاضر بسیار پایین است. در مقطع کنونی بازی‌های و البته نرم‌افزار‌های بسیار کمی از این تکنولوژی‌ها پشتیبانی می‌کنند و به نظر Nvidia امید بسیار زیادی به موفقیت Ray Tracing دارد. به نظر AMD تصمیم گرفته تا برای مبارزه با ۲۰۸۰ منابع زیادی را اختصاص ندهد.

البته اظهار نظر Huang در همین جا تمام نمی‌شود و او حتی به استفاده AMD از FreeSync نیز اشاراتی داشته است. تکنولوژی که آنها نیز به تازگی روی کارت‌های GeForce از آن استفاده می‌کنند، کاری که به نظر خیلی از منتقدان باید بسیار زودتر انجام می‌شد. او در مورد FreeSync گفت:« ما هیچ وقت در رقابت نبودیم. FreeSync تکنولوژی است که هیچگاه به درستی عمل نکرده است. همانطور که می‌دانید ما چیزی به اسم Adaptive Sync را اختراع کردیم. حقیقت این است که اکثر مونیتور‌های FreeSync به درستی عمل نمی‌کنند، آنها حتی با کارت گرافیکی‌های AMD نیز کار نمی‌کنند.» البته باید گفت که اگر تکنولوژی FreeSync به درستی کار نمی‌کند چرا میلیون‌ها خریدار این مونیتور شکایتی ندارند!

 

فهرست