روز گذشته شرکت Nvidia گزارش مالی سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۲۰ خود را به صورت رسمی اعلام کرد. این گزارش در روز ۲۸ جولای سال ۲۰۱۹ به پایان رسیده است. درآمد این شرکت در این مدت ۲٫۵۸ میلیارد دلار بوده است. این مقدار در زمان مشابه سال گذشته ۳٫۱۲ میلیارد دلار بود. همچنین درآمد Nvidia در سه ماهه اول سال مالی ۲۰۲۰، در حدود ۲٫۲۲ میلیارد دلار گزارش شده بود.

ارزش هر سهم از شرکت Nvidia نیز ۱٫۲۴ دلار گزارش شده است. این مقدار در فصل گذشته ۰٫۸۸ دلار بود که حالا کمی افزایش پیدا کرده اما این مقدار در زمان مشابه سال گذشته ۱٫۹۴ دلار بود. Jensen Huang موسس و مدیرعامل شرکت Nvidia در مورد وضعیت فعلی این شرکت و شرایط حاکم گفت:« ما تقریبا توانستیم در همه پلتفرم‌ها رشد قابل توجهی داشته باشیم. Real-Time Ray Tracing یکی از مهم‌ترین نوآوری ها گرافیکی در یک دهه گذشته بوده. حالا بهترین زمان برای پیشرفت است و محصولات Nvidia RTX به ما کمک خواهند کرد. قدرت پردازشی محصولات Nvidia به پیشرفت در صنعت کمک خواهد کرد تا شاهد پیشرفت در زمینه‌هایی مثل هوش مصنوعی، سیستم‌های خوکار مثل ماشین‌های خودران یا … باشیم.» بعد از خرید بزرگی مثل خرید شرکت Mellanox، مهمترین هدف شرکت Nvidia بازخرید مقداری از سهام موجود در بازار است. Nvidia در تلاش است تا این خرید را تا پایان سال جاری به اتمام برساند. پیش بینی Nvidia از گزارش مالی سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ به شرح زیر است:

  • انتظار می‌رود که درآمد به ۲٫۹۰ میلیارد دلار با حاشیه امنیت ۲ درصد افزایش پیدا کند.
  • حاشیه ناخالص ۶۲٫۵ درصد خواهد بود.
  • مخارج عملیات‌ای مختلف ۷۶۵ میلیون دلار محاسبه شده است.
  • راه‌های دیگر درآمدی و مخارج مربوط هر دو در حد ۲۵ میلیون دلار تخمین زده شدند.
  • میزان مالیات نیز ۱۰ درصد محاسبه شده است که ممکن است یک درصد کاهش پیدا کند.

Nvidia اعلام کرد که با حضور تقریبا یک ساله محصولات RTX در بازار حالا می‌توان با اطمینان گفت که تکنولوژی Ray Tracing به عنوان استانداردی جدید در این صنعت به شمار می‌رود. این تکنولوژی در نهایت به استانداردی برای ساخت، معماری و طراحی علمی خواهد شد که در حال حاضر توسط بیش از ۴۰ برنامه کلیدی به صورت رسمی پشتیبانی می‌شود.

فهرست