شرکت هلدینگ زیراکس، سازنده پرینت و سند‌های دیجیتال پیشنهاد خریدی به ارزش ۳۰ میلیارد دلار به HP ارائه کرده است! همانگونه که می‌دانید HP نیز یکی از شناخته شده‌ترین شرکت‌ها در زمینه ساخت و فروش قطعات سخت‌افزاری و پرینتر در جهان است. تصمیم خرید HP در مذاکراتی که بین این دو شرکت انجام شد، ارائه گشت. در این مذاکرات برنامه و استراتژی چند ساله ارائه شد تا این دو شرکت بتوانند به رشد خود در این صنایع ادامه دهند.

در مقایسه این دو شرکت باید گفت که HP Inc. حضور بسیار گسترده‌تری در بازار دارد که ارزش آن به بیش از ۲۸ میلیارد دلار می‌رسد. این در حالی است که Xerox Corp. در بازار ارزشی در حدود هشت میلیارد دلار دارد. گرچه دلیل اصلی این خرید این است که بدهی HP در بازار چیزی در حدود ۲۰ میلیارد دلار است که باعث می‌شود فاصله آن با ارزش حقیقی در بازار زیاد باشد. حتی با درآمد بسیار خوب HP باید تا سال ۲۰۲۲ تقریبا ۱۶ درصد از نیروی کاری خود را تعدیل کند. دلیل اصلی این امر  کاهش فروش پرینتر در بازار خواهد بود. زیراکس با خرید HP امید دارد که نیروی کاری این دو شرکت را تلفیق کند و بدین ترتیب هزینه را به صورت کلی تا دو میلیارد دلار کاهش دهد.

شرکت HP در مورد این خرید اعلامیه‌ای را منتشر کرده است که بدین شرح است:« بنا به بررسی انجام شده در جلسه تحلیل امنیت، ما اعتماد به نفس بسیار بالایی به برنامه چند ساله خود داریم و معتقد هستیم که که کمپانی می‌تواند با قدرت در بازار به کار خود ادامه داده و حتی رشد کند. در کنار آن ما صحبت‌هایی با شرکت زیراکس داشتیم که بر اساس آن، این شرکت می‌تواند شریک تجاری بسیار خوبی برای ما باشد. ما در کنار تمام احتمالات دیگر، این پیشنهاد را نیز مد نظر قرار خواهیم داد که آیا این انتقال مناسب خواهد بود یا خیر. به تازگی ما پیشنهاد جدیدی از آنها دریافت کردیم. ما سابقه این را داریم که تصمیم‌هایی برای بهتر شدن شرایط اتخاذ کنیم. ما باید آینده و علاقه‌مند بودن سهامداران را نیز در نظر بگیریم.»

این اعلامیه به صورت کلی علاقه تلفیق HP و خریداری شدن توسط زیراکس را تایید می‌کند و آنها امید دارند که با ادغام شدن قدرت کاری دو شرکت راهکاری بسیار بهتر برای حضور در بازار، افزایش ارزش و ارائه خدمات بهتر به کاربران به وجود آید. در کنار آن به نظر می‌رسد که Citigroup Inc. قصد دارد در قسمت مالی برای خرید HP به زیراکس کمک کند. همانگونه که گفته شد HP در حدود ۲۰ میلیارد دلار بدهی در بازار دارد.

فهرست