شرکت اینتل به تازگی گزارش مالی مربوط به سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۱۹ را منتشر کرده است. باب سوان مدیرعامل شرکت اینتل در مورد این گزارش و عملکرد این شرکت در این بازه زمانی گفت:« ما در حال انجام یک سفر چند ساله هستیم تا با استفاده از داده‌های موجود حضور اینتل در بازار را پررنگ‌تر کنیم. گزارش مالی سه ماهه سوم سال جاری مالی پیشرفت ما را تایید می‌کند و کسب و کار دیتاسنتر ما نیز به بهترین شکل عمل کرده است. این قسمت از درآمد ما تقریبا نیمی از درآمد کلی در نیمه اول سال بوده است.» او همچنین در ادامه اشاره کرد که تمرکز اصلی اینتل به افزایش سرعت رشد و بهتر شدن ارائه سرویس خواهد بود. باب سوان همچنین اشاره کرد که انتظار دارد که گزارش مالی سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۱۹ رکورد شکن باشد.

در این گزارش اعلام شد که اینتل توانسته تا درآمد ۱۰٫۷ میلیارد دلاری از عملیات‌ها داشته باشد. آنها حالا قدرت بازخرید ۹۲ میلیون سهم را خواهند داشت. درآمد سه ماهه سوم سال مالی جاری ۱۹٫۲ میلیارد دلار بوده است. این مقدار نسبت به پیش بینی گذشته ۱٫۲ میلیارد بیشتر بوده است. بدین ترتیب درآمد نسبت به پیشبینی ۶ درصد بیشتر بوده است.در بخش دیتاسنتر، درآمد مانند انتظار بود اما در قیاس با سال گذشته ۵ درصد کاهش پیدا کرد. در بخش کامپیوترهای خانگی اینتل شاهد کاهش رشد کمی بود. اینتل در این بازه زمانی محصول چندان خاصی را به بازار عرضه نکرد اما به فروش پردازنده‌های نسل نهمی خود ادامه داد که از معماری ده نانومتری استفاده می‌کنند. اینتل به زودی پردازنده‌های جدیدی را به بازار عرضه می‌کند. اینتل همچنین به تازگی نسل دهم از پردازنده‌های خانگی خود را معرفی کرده است که با نام رمز Comet Lake شناخته می‌شود. همچنین انتظار می‌رود که پردازنده‌های زئون جدید نیز به زودی وارد بازار شود.

در حالت کلی باید گفت که رکورد شکن گزارش مالی اینتل در این سه ماهه، بخش دیتاسنتر باشد. گروه دیتاسنتر این شرکت توانست با استفاده از پردازنده‌های قدرتمند زئون به رشد خوبی دست پیدا کند. بخش سرویس‌های ارتباطات رشد ۱۱ درصدی داشته است و بخش اینترپرایز نیز رشد ۱ درصدی داشته است. بخش اینترنت اشیا نیز رشد بسیار خوب ۹ درصدی را تجربه کرده است. در نهایت باید گفت که فصل پایانی سال مالی ۲۰۱۹ نیز به خوبی سود دهی داشته باشد و در حالت کلی که نیز که سال ۲۰۱۹ سال بسیار خوبی برای اینتل خواهد بود.

فهرست