شرکت AMD به تازگی گزارش مالی مربوط به سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۱۹ را منتشر کرده است. درآمد این سه ماهه ۱٫۸۰ میلیارد دلار ذکر شده است. درآمد بخش‌های عملیاتی ۱۸۶ میلیون دلار بوده است. درآمد به ازای هر سهم این شرکت نیز ۰٫۱۱ دلار ذکر شده است.

دکتر لیزا سو مدیرعامل شرکت AMD در مورد این گزارش مالی گفت:« اولین سه ماهه سال با حضور محصولات Ryzen هفت نانومتری، رادئون و پردازنده‌های EPYC باعث شده تا بیشترین حد درآمد در یک سه ماهه را از سال ۲۰۰۵ تجربه کنیم. حالا نیز شاهد بیشترین اختلاف درآمد در بین فصول از سال ۲۰۱۲ بودیم. همچنین نسبت درآمد با توجه به بازه زمانی مشابه سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است. من بسیار از نتایج به دست آمده خوشحال هستند. حالا ما بهترین و قدرتمند‌ترین محصولات را در تاریخ شرکت داریم و با توجه به سیاست‌گذاری‌های بسیار خوب و پشتیبانی‌ مشتریان به سراغ برنامه سال ۲۰۲۰ و بعد از آن خواهیم رفت.»

در این گزارش ذکر شده که درآمد ۱٫۸۰ میلیارد دلار بوده است. این مقدار نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین این درآمد نسبت به گزارش مالی سه ماهه گذشته ۱۸ درصد بیشتر شده است. دلیل اصلی این افزایش فروش بهتر در بخش پردازنده و قسمت گرافیکی بوده است. همچنین بخش اینترپرایز AMD نیز عملکرد بسیار خوبی داشته است. درآمد عملیاتی نیز ۱۸۶ میلیون بوده است. این درآمد در زمان مشابه سال گذشته ۱۵۰ میلیون بوده. همچنین این درآمد در بازه زمانی سه ماهه گذشته صرفا ۵۹ میلیون دلار بود. همانگونه که گفته شد ارزش هر سهم شرکت AMD در این گزارش ۰٫۱۱ دلار بوده است. این مقدار در سال گذشته ۰٫۰۹ دلار بود. در گزارش مربوط به سه ماهه دوم، این مقدار ۰٫۰۳ دلار بود. بدین ترتیب AMD شاهد رشد بسیار خوبی در زمینه ارزش هر سهم بوده است. شرکت‌های زیادی در این بازه زمانی محصولات جدید خود با استفاده از تکنولوژی‌های AMD را معرفی کردند که از میان آنها می‌توان به HP و Lenovo اشاره کرد. همچنین MSI، ASUS، Sapphire، Powercolor، Gigabyte و XFX نیز تولید کارت گرافیکی‌های RX5700 را ادامه می‌دهند.

شرکت AMD انتظار دارد که سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۱۹ درآمدی ۲٫۱ میلیارد دلاری داشته باشد. این درآمد با دامنه تغییرات ۵۰ میلیون دلاری در نظر گرفته شده است. همچنین AMD در نظر دارد که درآمد به صورت سالیانه با رشد ۴۸ درصد رشد مواجه شود. AMD انتظار دارد که با استفاده از حضور محصولاتی مثل Ryzen، Epyc و رادئون، حضوری بسیار خوبی در بازار و به خصوص بخش اینترپرایز داشته باشد. این حضور در نهایت نیز به نفع آنها خواهد بود و باعث ایجاد سود بیشتری می‌شود.

فهرست