در پاسخی عجولانه به عرضه موفقیت آمیز پردازنده‌های نسل سوم Ryzen توسط AMD، اینتل تصمیم گرفته تا پردازنده Core i9-9900KS را در ماه آینده میلادی یعنی اکتبر به بازار عرضه کند. اینتل تبلیغاتی را برای این محصول راه اندازی کرده است که بر اساس آن i9-9900KS بهترین پردازنده خانگی است که در حال حاضر می‌توان خرید. آنها تمرکز زیادی برای اجرای بهتر بازی‌ها روی این پردازنده دارند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط اینتل، این پردازنده شامل هشت هسته و شانزده رشته است که تمام هسته‌های فیزیکی می‌توانند از سرعت بوست استفاده کنند. میزان سرعت بوست این پردازنده ۵ گیگاهرتز اعلام شده است. اینتل در این زمینه به نوعی نقطه ضعف پردازنده‌های Ryzen نسل سوم یعنی سرعت بوست را که در چند هفته اخیر مبحث اکثر محافل سخت افزاری بوده را هدف قرار داده است. پردازنده‌های نسل سوم Ryzen طبق اعلام رسمی AMD برای رسیدن به سرعت بوست تبلیغاتی خود با مشکلاتی از سمت فریمور مواجه هستند. AMD این مشکل را تایید کرده و به زودی آپدیت‌های بایوس برای رفع این مشکل توسط سازندگان مادربرد‌ها عرضه خواهد شد. بر اساس تصاویر منتشر شده این پردازنده نیز جزئی از خانواده Coffee Lake Refresh خواهد بود و به همین خاطر همچنان از معماری ۱۴nm++ استفاده خواهد کرد.

در سمت مقابل اینتل در مورد مصرف انرژی و قیمت این پردازنده صحبتی نکرد. به خاطر سرعت بوست ۵ گیگاهرتزی آن هم در تمامی هسته‌های فیزیکی انتظار می‌رود که مصرف این مدل نسبت به Core i9-9900K بسیار بیشتر باشد. اینتل همچنین شاید تلاش کند تا جایگاه خود را در بازار ۵۰۰ دلاری محکم کند. همچنین انتظار می‌رود که اینتل Core i9-9900KS را نزدیک به زمان عرضه AMD Ryzen 9 3950X (پردازنده پرچم دار جدید AMD) در نظر بگیرد. پردازنده پرچم‌دار جدید AMD دارای ۱۶ هسته و ۳۲ رشته خواهد بود و در اواخر ماه میلادی جاری به بازار راه پیدا می‌کند. اینتل برای تبلیغ پردازنده پرچم دار جدید خود صرفا استفاده‌هایی مثل اجرای بهتر بازی‌ها و برخی از برنامه‌ها را در نظر گرفته است. اینتل برای انتشار این پردازنده در روی جعبه از نام Special Edition استفاده می‌کند. جالب است که بدانید نسخه‌های ارائه شده به خرده فروشی دارای فن و هیت سینک نخواهد بود.

فهرست