همانگونه که اطلاع دارید، اینتل در سال گذشته از برنامه خود برای ساخت پردازنده‌های گرافیکی مجزا برای رقابت با AMD و Nvidia صحبت کرده بود اما اطلاعاتی چندان واضح در مورد این محصولا ارائه نشد. آنها برای پیاده سازی برنامه خود به سراغ Raja Koduri یکی از اعضای سابق تیم گرافیکی AMD رفتند و توانستد در نهایت او را استخدام کنند.

به تازگی Raja Koduri مصاحبه‌ای را با یک کانال یوتوب روسیه‌ای انجام داده است. در حال حاضر او به عنوان مهندس و طراح ارشد و جانشین دوم در بخش معماری، نرم‌افزار و گرافیک در شرکت اینتل فعالیت می‌کند. او در این مصاحبه در مورد اینکه چرا AMD را ترک کرد صحبت‌هایی را انجام داد و در نهایت در مورد برنامه‌های شرکت اینتل در مورد ساخت و عرضه پردازنده‌های گرافیکی صحبت کرد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که Koduri در مورد آن صحبت کرد، اسم رمز این پردازنده‌های گرافیکی است که با نام Arctic Sound شناخته خواهند شد. او در ادامه اشاره کرد که اینتل قصد دارد اولین پردازنده‌های گرافیکی خود را به عنوان مصحولاتی میان رده با قیمتی در حدود ۱۰۰ دلار به بازار عرضه کند در حالی که در ساخت این محصولا از حافظه HBM استفاده خواهد شد.

در ادامه Koduri اذعان داشت که آنها قصد دارند از استراتژی AMD استفاده کرده و در بازه قیمتی بسیار شلوغی مثل ۱۰۰ دلار به رقابت بپردازند. هدف اصلی در اینجا این است که محصولی با قابلیت خرید بالا و عملکرد مناسب نسبت به دیگر محصولات مشابه به بازار عرضه شود. او در مورد معرفی پردازنده گرافیکی اول اینتل واژه “در دسترس برای همه” را استفاده کرد و در ادامه گفت هدف اصلی اینتل از طراحی این محصول قیمت گذاری است نه عملکرد خارق‌العاده تا خریداران بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند. در نهایت نیز اینتل برنامه‌های خود را برای تولید پردازنده‌های گرافیکی متنوع گسترش خواهد داد تا جایی که آنها بتوانند محصولاتی قدرتمند برای استفاده در دیتاسنتر و سرور‌ها به بازار عرضه کنند. در واقع اینتل می‌خواهد با حضور در بازار محصولات متوسط تجربه‌ای مناسب برای حضور در بازار‌هایی مهم مثل دیتاسنتر را کسب کند.

فهرست