شرکت AMD به تازگی از تغییرات جدید در سطح مدیریت خود خبر داده است. این تغییرات چندگانه، برای افزایش قدرت در سطح مدیریت ارشد انجام شده تا شاهد رشد بیشتر در این شرکت باشید.

چند نام مختلف برای سمت‌های مختلف مدیریت برای رشد و تولید پردازنده‌ها و کارت‌های گرافیکی مطرح شده است. یکی از این افراد Mark Papermaster است. او حالا سمت مدیر اجرایی و البته مدیر مالی شرکت AMD را بر عهده گرفته است. این شرکت همچنین استعداد جدیدی را به خدمت گرفته است. به عنوان مثال آنها Sandeep Chennakeshu یکی از افراد با سابقه در این صعنت را که استعداد فوق العاده‌ای را دارد، استخدام کرده است. او سمتی اجرایی در بخش پردازش و گرافیک با مسئولیت ساخت کامپیوتر‌ها با عملکرد بالا، مخصوص بازی و مخصوص کسب و کار‌های شخصی سازی شده را بر عهده دارد.

شاید تمام این تغییرات و استخدام‌های جدید کمکی برای AMD باشد چون در چند ماه گذشته شاهد ترک این شرکت توسط کارمند و مدیر‌های مختلفی بودیم. این اتفاق برای اینتل نیز رخ داده است. مدت بسیار کمی بعد از اینکه AMD تغییرات در سطح مدیریتی خود را اعلام کرد مشخص شد که James Prior مدیریت ارشد این شرکت که شش سال با آنها همکاری می‌کرد، دیگر در AMD حضور ندارد. هنوز خبری از اینکه چه کسی جانشین James Prior خواهد بود منتشر نشده. بسیار جالب است که فردی با سابقه و بسیار تاثیرگذار در ساخت پردازنده‌های AMD به همین راحتی شرکت را ترک کرده است. کارهای انجام شده توسط James Prior نمایانگر استعداد فوق العاده او است. در نهایت صرفا باید ببینیم که قصد AMD از ایجاد این تغییرات چه بوده است؟ حداقل در بخش تولید و ارائه پردازنده‌ها، این شرکت در چند سال گذشته بسیار خوب عمل کرد و توانستند ثابت کنند که رقیبی بسیار سرسخت برای اینتل هستند. اینکه چرا AMD تصمیم به انجام این تغییرات گرفته هنوز مشخص نیست اما باید دید که در آینده این تغییرات چه تاثیری روی روند فعالیت این شرکت خواهد گذاشت. James Prior از طریق حساب شخصی توئیتر، جدا شدن از AMD بعد از شش سال فعالیت را تایید کرد اما مقصد بعدی خود را هنوز مشخص نکرده است. بسیار حدس می‌زنند که اینتل برای افزایش قدرت خود قطعا به فکر استخدام او خواهد بود.

شرکت AMD در اعلامیه رسمی خود الام کرد که تمامی واحد‌های فروش زیر نظر Darren Grasby ادغام خواهد شد. Grasby حالا مدیر واحد فروش جهانی و تمام خطوط تولید خواهد بود. او قبلا وظیفه فروش قطعات کامپیوتر را بر عهده داشت. در ابتدای این مطلب نیز استخدام Sandeep Chennakeshu نیز مطرح شد. او در سی سال گذشته وظایفت مختلفی مثل مدیریت ارشد در طراحی و پیاده‌سازی در شرکت های Ericsson، Freescale، Sony و Blackberry را بر عهده داشته است. در ادامه رشد و توجه AMD به بازار دیتاسنتر، آنها Forrest Norrod را به عنوان جانشین ارشد مدیریت عمومی دیتاسنتر منصوب کردند که حالا مسئولیت محصولات مربوط به دیتاسنتر مثل پردازنده و کارت های گرافیکی را بر عهده دارد. خانم Lisa Su در مورد این تغییرات گفت:« ۲۰۱۹ سل بسیار مهمی برای AMD است چون ما برای عرضه محصولات ساخته شده با معماری هفت نانومتری آماده میشویم. من برای قوی‌تر شدن و هماهنگ شدن تیم مدیریتی در AMD بسیار هیجان زده هستم. این کار بر اساس نیازهای مشتریان و بازار انجام شده تا بتوانیم تمرکز بیشتری در رشد و کسب سهم از بازار داشته باشیم.»

فهرست