شرکت Western Digital امروز دو SSD جدید از نوع NVMe را برای استفاده در دیتاسنتر‌ها و سیستم‌های ابری معرفی کرد. در حالی که شرکت Western Digital پروفایل کاملی در عرضه دستگاه‌های ذخیره‌سازی برای کامپیوتر‌های خانگی، سرورها و دیتا سنتر دارد  دو محصول Ultrastar DC SN630 NVMe و CL SN720 NVMe نیز به آنها اضافه خواهند شد. هر دو این محصولات از قدرت‌های مخصوص به محصولات Western Digital بهره می‌برند. این ویژگی‌ها شامل فریمور و کنترلر داخلی مخصوص و استفاده از تکنولوژی ۶۴ لایه ۳D NAND خواهند بود.

این دستگاه‌های ذخیره‌سازی که برای جایگزینی دستگاه‌های SSD از نوع SATA با عملکرد پایین در نظر گرفته شدند، می‌توانند نیاز برای مقیاس پذیری، پایداری و عملکرد بالایی را عرضه کنند در حالی که قیمت آن برای خرید بسیار مناسب است. استفاده از این دو مدل جدید به خاطر عوامل ذکر شده برای استفاده در پیاده سازی سرور‌های ابری خصوصی یا عمومی و نسل جدید از بار‌های پردازشی بسیار خوب است. متخصص‌های فناوری اطلاعات با چالش‌هایی مثل مدیریت چند نوع بار کاری مختلف، مقایس پذیری و مدیریت سرور روبرو هستند. بنا به مقیاس پذیری و عملکرد بسیار خوب، NVMe تبدیل به استاندارد پذیرفته شده در همه برنامه‌هایی که از پایگاه داده استفاده می‌کنند، شده است.

Eyal Bek جانشین مدیریت بخش دیتاسنتر در شرکت Western Digital در مورد این دو محصول گفت:« برای مشتریانی که مقایس پذیری بالا و پردازش ابری را مد نظر دارند، عملکرد و اقتصادی بودن و تحمل خیلی مهم است. Ultrastar DC SN630 و CL SN720 هر دو از معماری داخلی شرکت ما استفاده کرده و بر اساس ۳D NAND هستند. این محصولات کمک می‌کنند تا مشتریان از NVMe به جای SATA در نسل جدید دیتاسنتر‌ها استفاده کنند.» در سمت مقابل Lee Caswell جانشین مدیریت بخش محصولات و ذخیره‌سازی در شرکت VMware گفت:«همکاری بسیار نزدیک ما با Western Digital عملکرد بسیار خوبی را فراهم کرده که قیمت آن نیز در این صنعت که هر روز رشد می‌کند، بسیار مناسب است. ترکیب محصولات NVMe جدید Western Digital که برای استفاده در فضای ابری طراحی شدند با برنامه‌های VMware vSAN می‌توانند انتخابی بسیار مناسب برای زیرساخت‌های مدرن باشد.»

درباره این محصولات نیز باید گفت که Ultrastar DC SN630 NVMe یک SSD با اندازه استاندارد ۲٫۵ اینچ یا SFF است که برای استفاده اینترپرایز ساخته شده است. لازم به ذکر است که همانطور که گفته شد این مدل برای استفاده در فضای ابری نیز بهینه سازی شده. این دستگاه ذخیره‌سازی می‌تواند نسبت به نسل قبلی که از اتصال SATA استفاده می‌کرد، سه برابر IOPS بیشتری در برنامه‌های مختلف ارائه کند. DC SN630 نیز از معماری ابری پشتیبانی کرده و برای افزایش عملکرد برنامه‌هایی که به زمان تاخیر حساسیت دارند، بسیار مناسب است. باید گفت که مدل DC SN630 دارای دو مدل ۸۰۰ گیگابایتی و ۶٫۴ ترابایتی خواهد بود که تحمل کار آن دوبار نوشتن کامل اطلاعات در طول روز است.  البته مدل مخصوص از این محصول برای برنامه‌هایی که به خواندن حساس هستند نیز طراحی شده که دارای حجم‌های ۹۶۰ گیگابایت و ۷٫۶۸ ترابایت هستند. تحمل این دو مدل نیز ۰٫۸ نوشتن در روز است.

مدل CL SN720 بیشتر برای عملکرد بسیار مناسب در بوت و برنامه‌های بسیار حساس طراحی شده. این درایو عملکرد خارق‌العاده در زمینه IOPS دارد. این محصول دارای حجمی از ۲۵۶ گیگابایت تا ۲ ترابایت خواهد بود و اندازه استاندارد آن نیز M.2 هست. در واقع باید گفت که CL SN720 برای استفاده در سرور‌های بسیار مدرن و قوی در نظر گرفته شده است. هر دو این دستگاه‌ها از تکنولوژی ۶۴ لایه ۳D TLC NAND استفاده می‌کنند. باید گفت که CL SN720 از امروز به بازار جهانی عرضه شده. مدل DC SN630 نیز صرفا به تعداد کمی از مشتریان برای تست‌های اولیه ارائه شده است و در حال حاضر زمان دقیقی برای عرضه جهانی آن در نظر گرفته نشده است.

رایان پژواک برترین و معتبرترین عاملیت فروش سرور HP و سوپرمیکرو

فهرست