شرکت سامسونگ الکترونیک به عنوان یکی از پیشتازان در زمینه طراحی و ساخت حافظه‌ به تازگی خبر تولید انبوه اولین حافظه ۱۶ گیگابایتی LPDDR5 DRAM را اعلام کرد. این حافظه‌ها در حال حاضر برای استفاده در گوشی‌های هوشمند طراحی شدند. آنها در تابستان گذشته اولین مدل ۱۲ گیگابایتی از این حافظه را تولید کرده بودند. این حافظه قدرت جدیدی به چیپ‌های ۵G و ویژگی‌های هوش مصنوعی می‌بخشد.

معاون ریاست شرکت سامسونگ در بخش بازار یابی و فروش حافظه‌ها، Cheol Choi در مورد این حافظه‌ها گفت:« سامسونگ برای ساخت تکنولوژی جدید در زمینه حافظه بسیار متعهد است و قصد دارد تا از برترین پیشرفت‌ها در آن استفاده کند تا مصرف کنندگان بتوانند بهترین تجربه‌ها را روی گوشی هوشمند خود داشته باشند. ما در مورد استفاده از این حافظه بسیار هیجان زده هستیم. با معرفی کردن خط تولید جدید بر اساس این تکنولوژی در ادامه سال جاری، سامسونگ قصد دارد تا تمام نیازهای مدرن را در این زمینه برطرف کند.» سرعت انتقال داده در این حافظه ۱۶ گیگابایتی از نوع LPDDR5 DRAM به ۵۵۰۰ مگابیت در ثانیه می‌رسد. این مقدار نسبت به مدل LPDDR4x در حدود ۱٫۳ برابر بیشتر است. حداکثر سرعت در نسل قبلی در حدود ۴۲۶۶ مگابیت در ثانیه بود. در مقایسه با ماژول ۸ گیگابایتی از نسل LPDDR4x، حافظه‌های نسل جدید معرفی شده ۲۰ درصد مصرف انرژی کمتری دارند در حالی که حجمی دو برابر را ارائه می‌کنند.

حافظه ۱۶ گیگابایتی LPDDR5 از هشت چیپ ۱۲ گیگابیتی و چهار چیب ۸ گیگابیتی تشکیل خواهند شد. این مقدار دو برابر حافظه DRAM در لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای مخصوص گیم مدرن هستند. در کنار عملکرد فوق سریع می‌تواند عملکرد بسیار خوبی در وضوح تصویر بالا داشته باشد و بدین ترتیب تاثیر زیادی در تجربه مناسب بازی‌ها روی گوشی‌های هوشمند خواهد داشت. این نوآوری می‌تواند موقعیتی بسیار مناسب برای سامسونگ در مقابل رقیب‌های سنتی ایجاد کند.

فهرست