در جلسه دوم مربوط به درآمدهای سال، اینتل اعلام کرد که آنها فرآیند ارسال دهیم نسل از پردازنده های سری Core را به شرکت‌های سازنده آغاز کردند. این پردازنده های جدید از لیتوگرافی ۱۰ نانومتری استفاده می‌کند. دهمین نسل از پردازنده‌های سری Core با نام رمز Ice Lake شناخته می‌شوند و توسط شرکت‌های سازنده کامپیوتر‌ها برای ارائه در پایان سال ۲۰۱۹ آماده می‌شود.

به نظر می‌رسد که همه پایه‌های اصلی برنامه‌های اینتل برای عرضه پردازنده‌های Ice Lake در تعطیلات پایانی سال ۲۰۱۹ در سر جای خود قرار گرفتند. پس باید منتظر باشید تا این سری از پردازنده‌های جدید در ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۹ به صورت گسترده وارد بازار شوند. خبر هیجان انگیز در مورد پردازنده‌های نسل دهم Core شرکت اینتل تغییرات ریز معماری و در نهایت استفاده از فناوری ۱۰ نانومتری است. بر اساس اطلاعات ارائه شده انتظار می‌رود که پردازنده‌های مذکور نسبت به نسل گذشته افزایش عملکرد حداقل ۱۸ درصدی را ارائه کنند در حالی که سرعت فرکانس آنها در همان مقدار باقی خواهد ماند. در این نسل حتی پردازنده‌های موبایل و لپتاپ نیز از تکنولوژی AVX512 و VNNI پشتیبانی خواهند کرد. به نظر می‌رسد که این سری شامل مدل‌های Core i3 تا Core i7 است و تعداد محصولات در این خانواده در حال حاضر فقط ۱۱ عدد است.

به نظر البته پردازنده گرافیکی مجمتع با این پردازنده نیز کمی به‌روزرسانی خواهد شد. اینتل از آن به عنوان نسل یازدهم معماری GPU این شرکت یاد می‌کند. این ترکیب باعث می‌شود تا عملکرد پردازش گرافیکی افزایش پیدا کند. همچنین اینتل مدعی است که این پردازنده گرافیکی می‌تواند قدرتی کمی بیشتر از ۱ ترافلاپس ارائه کند. به همین خاطر پردازنده گرافیکی جدید می‌تواند به صورت مستقیم از DisplayPort 1.4، HDMI 2.0b و HDCP 2.2 پشتیبانی کند. پلتفرم جدید نسل دهم پردازنده‌های اینتل همچنین شاهد بهبود‌هایی خواهد بود. این پردازنده‌ها به صورت پیش‌فرض از کنترلر Thunderbolt 3 درون چیپست، WiFi 6 و حافظه رم DDR4 با سرعت حداکثری ۳۷۳۳ مگاهرتز پشتیبانی خواهند کرد.

فهرست