شرکت Transcend، یکی از پیشتازان طراحی و ساخت دستگاه‌های ذخیره سازی مانند SSD به تازگی سری جدید SSD‌های قابل حمل Type-C را معرفی کرد. سه محصول معرفی شده به نام‌های ESD230C، ESD240C و ESD250C خواهند بود. این دستگاه‌ها همان طور که اشاره شد می‌توانند از USB در مدل‌های Type-C یا Type-A فعالیت کنند و طبق انتظار بسیار سریع خواهند بود.

این محصولات با حجم مناسب، طراحی ظاهر متفاوتی دارند که باعث می‌شود کاربر برای خرید انتخاب‌های متفاوتی را در دسترس داشته باشد. تمامی دستگاه‌های اشاره شده از USB 3.1 نسل دوم استفاده می‌کنند که قابلیت سازگاری با UASP یا USB Attached SCSI Protocol را دارند. بدین ترتیب امکان انتقال اطلاعات با سرعت ۵۲۰ مگابایت در ثانیه فراهم می‌شود. در نتیجه انتقال فایل‌های ویدیوئی با وضوح تصویر ۴K با سرعتی باور نکردنی انجام خواهد شد. این دستگاه‌های ذخیره سازی SSD با کامپیوتر‌های شخصی، لپتاپ و حتی کنسول‌های بازی هماهنگی مناسب خواهند داشت. این دستگاه‌ها برای افزایش سرعت دستگاه‌هایی که حجم زیادی فضا برای ذخیره‌سازی دارند، هماهنگی بسیار خوبی دارند.

 

 

مدل ESD230C اندازه‌ای در حد یک کارت بانکی دارد و بسیار سبک است. کیس مشکی رنگ آن در مقابل خط و خش و اثر انگشت مقاوم است. مدل ESD240C نیز با طراحی آلومینومی خود بسیار زیبا به نظر می‌رسد. با ارتفاع ۷٫۵ میلیمتر، این دستگاه بسیار مقاوم است و همانطور که گفته شد برای یک محصول قابل حمل ایده آل به نظر می‌رسد. مدل ESD250C نیز در رنگ خاکستری فضایی با جنس آلومینیوم طراحی شده که مقاومت بسیار بالایی دارد. در هر صورت باید گفت که هر سه محصول معرفی شده از لحاظ طراحی بسیار زیبا هستند.

 

در ادامه باید اشاره کرد که مدل ESD230C از سیستم حفاظت از اطلاعات بر اساس رمزنگاری AES-256 استفاده می‌کند. مدل ESD240C در مقابل ضربه و پرتاب از ارتفاع مقاوم است. مدل های ESD230C و ESD250C با حجم ۹۶۰ گیگابایتی ارائه می‌شوند اما مدل ESD240C دارای حجم حداکثری ۴۸۰ گیگابایتی است. همه این محصولات از نرم‌افزار انحصاری Transcend Elite استفاده می‌کنند که با سیستم عامل‌های Mac، Windows و Android سازگاری دارند. این نرم‌افزار به صورت رایگان از وب‌سایت Transcend قابل دریافت است که ویژگی‌هایی مثل پشتیبان گرفتن، بارگذاری پشتیبان، رمزنگاری داده‌ها و پشتیبان گیری در سرور‌های ابری را ارائه می‌کنند.

 

در انتها باید گفت که مدل ESD230C و ESD250C صرفا دارای یک حجم نیستند. این مدل‌ها در حجم‌های متفاوت ۲۴۰، ۴۸۰ و ۹۶۰ گیگابایتی عرضه می‌شود اما مدل ESD240C صرفا دارای دو حجم ۲۴۰ و ۴۸۰ گیگابایتی است. همه مدل‌ها با خدمات پس از فروش سه ساله عرضه می‌شوند.

رایان پژواک برترین و معتبرترین عاملیت فروش سرور HP و سوپرمیکرو

فهرست