به نظر می‌رسد که AMD در حال نهایی کردن مراحل طراحی سومین نسل از پردازنده‌های Ryzen با سوکت AM4 است که در نمایشگاه Computex 2019 معرفی خواهد شد. همچنین به نظر می‌رسد که بازاریابی این پردازنده‌ها در نمایشگاه بزرگ E3 که مخصوص به بازی‌های کامپیوتری است انجام خواهد شد. بر اساس اطلاعات ماژول چیپ‌ چندگانه Matisse این پردازنده متشکل از دو چیپ هشت هسته ای Zent هست که با یک کنترلر ۱۴ نانومتری مدیریت خواهند شد.

این پردازنده شاهد پنجاه تا صد در صد افزایش هسته در این نسل خواهد بود. مدل‌های Ryzen 5 حالا به نظر شامل هشت هسته و شانزده رشته خواهند بود. در حالی که پردازنده‌های سری Ryzen 7 شامل دوازده هسته و بیست و چهار رشته خواهند بود. در نهایت پردازنده‌های سری Ryzen 9 در این نسل که رقیبی مستقیم برای پردازنده‌های Core i9 شرکت اینتل است، شامل شانزده هسته و سی و دو رشته خواهد بود! فردی به نام TUM-APISAK از تایلند، حضور پردازنده‌های Ryzen 9 را در بازار به زودی تایید کرده است. او اعلام کرده که مدل سمپل این پردازنده شانزده هسته‌ای و سی و دو رشته‌ای را همراه با یکی از مهندسان تست کرده است.

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط این فرد، پردازنده مد نظر از سری Ryzen 9 دارای سرعتی معادل ۳٫۳۰ گیگاهرتز خواهد بود. این فرکانس در زمان Precision Boost به ۴٫۳۰ گیگاهرتز خواهد رسید. بر اساس اطلاعات فاش شده که ساخت نسل سوم از پردازنده‌های Ryzen را تایید کرده بود، به نظر پردازنده‌های سری Ryzen 9 شامل دو محصول مختلف با نام‌های Ryzen 9 3800X و Ryzen 9 3850X خواهد بود. به نظر می‌رسد که مدل ۳۸۰۰X دارای سرعت پایه ۳٫۹۰ گیگاهرتز و سرعت بوست ۴٫۷۰ گیگاهرتز خواهد بود. مصرف انرژی این پردازنده نیز به نظر ۱۲۸ وات است. این در حالی است که بالاترین مدل نسل سوم از پردازنده‌های شرکت AMD با نام ۳۸۵۰X دارای سرعت پایه ۴٫۳۰ گیگاهرتز و سرعت بوست ۵٫۱۰ گیگاهرتز است. این پردازنده نیز مصرفی معادل ۱۳۵ وات است. به نظر می‌رسد که AMD با توپی پر به مقابله با نسل نهم از پردازنده‌های اینتل خواهد پرداخت.

فهرست