علاقه‌مندان به سخت‌افزار در بازار اروپا به خصوص در زمینه کامپیوتر‌های شخصی به نظر ارزش خریدن پردازنده‌های Ryzen شرکت AMD را نسبت به اینتل درک کرده‌اند. در آخرین گزارش عمومی عرضه شده توسط فروشگاه عرضه سخت‌افزار آلمانی Mindfactory.de که تقریبا به همه جای اروپا محصول ارسال می‌کند محصولات AMD از محبوبیت بسیار بیشتری برخوردارند.

بر اساس اطلاعات عرضه شده توسط این فروشگاه، به ازای هر دو پردازنده فروخته شده از شرکت AMD تنها یک پردازنده اینتل به فروش می‌رسد. گرچه قبلا در گزارش مالی اشاره شده بود که اینتل هنوز هم از درآمد و سود بیشتری نسبت به AMD برخوردار است در حالی که فروش آنها کاهش پیدا کرده اما حالا به نظر می‌رسد که AMD با فروش بسیار بیشتر به لطف محصولاتی مثل Ryzen 7 2700X و HEDT Ryzen Threadripper می‌تواند به سطح سود شرکت اینتل بسیار نزدیک شود.

پردازنده Ryzen 5 2600 با شش هسته و دوازده رشته به نظر محبوب‌ترین محصول شرکت AMD در بازار اروپا است. این پردازنده می‌تواند قدرت و عملکرد بسیار عالی را با قیمتی کمتر از دویست یورو ارائه کند. بعد از این محصول در رده دوم شاهد حضور پردازنده Ryzen 7 2700X با هشت هسته و شانزده رشته هستیم. به نظر خریداران این پردازنده را به مدل ۲۷۰۰ معمولی ترجیح می‌دهند. همچنین Ryzen 5 2600X نیز یکی از پرفروش‌ترین محصولات AMD است. در سمت مقابل و محصولات اینتل باید گفت که Core i9-9900K و Core i7-9700K جز محبوب‌ترین‌ها هستند. بعد از آنها نیز Core i5-9600K نیز محبوبیت بسیار زیادی دارد. گراف‌های مربوط به هزینه خرید به صورت کامل نشان می‌دهد که محصولات اینتل بعد از آغاز سال ۲۰۱۸ هر روز گران‌تر می‌شوند اما در سمت مقابل AMD توانسته تا قیمت‌های پردازنده‌های خود را کاملا ثابت نگه دارد. البته این آمار را نمی‌توان به فروش جهانی نسبت داد اما بازار اروپا در حال حاضر به نظر در سلطه AMD قرار دارد و اینتل یکی از مهم‌ترین بازار‌های خود را به خاطر مشکلات متعدد به رقیب سنتی واگذار کرده است. باید دید که آیا اینتل می‌تواند بازهم به روز‌های خوب چندین سال گذشته بازگردد یا AMD با ادامه رشد در دیگر قسمت‌های بازار نیز به تهدید جدی برای اینتل تبدیل خواهد شد؟

قیمت خرید سرور HP در رایان پژواک

فهرست