مایکروسافت و اینتل به تازگی تایید کردند که به پشتیبانی از لپتاپ های هواوی ادامه خواهند داد. این پشتیبانی در زمینه ارائه به روزرسانی های امنیتی در ویندوز ۱۰ و چیپ های اینتل است.

سخنگوی مایکروسافت در مصاحبه با PCWorld گفت:« ما همچنان برای ارائه تجربه ای بسیار مناسب به کاربران مصمم هستیم. ازیابی اولیه ما از تصمیم وازرت بازرگاری ایالات متحده آمریکا نسبت به هواوی نمایش داد که مایکروسافت می تواند به پشتیبانی نرم افزاری از محصولات هواوی ادامه دهد.» اینتل همچنین اعلام کرد که آنها با ارائه به روزرسانی و درایورهای جدید برای چیپ های استفاده شده این شرکت در محصولات هواوی ادامه خواهند داد. البته این صحبت ها هنوز از کانال رسمی توسط اینتل مورد تایید قرار نگرفته است. همانطور که اطلاع دارید مدتی قبل دولت آمریکا شرکت چینی هواوی را به شدت تحریم کرد. در این فرآیند شرکت های آمریکایی که با هواوی داد و ستد داشته باشند، باید در مدت معلوم این معاملات را قطع کنند. قطع همکاری و معاملات با شرکت بزرگ چینی باعث وارد شدن ضرری هنگفت به شرکت های فناوری اطلاعات و سخت افزاری آمریکایی می شد. در این میان نام شرکت های بزرگی مثل AMD، مایکروسافت و اینتل نیز به چشم می خورد که از قطع همکاری با هواوی شاهد ضرری هنگفت خواهند شد.

خبر ادامه دادن پشتیبانی مایکروسافت و اینتل از لپتاپ های هواوی، خبری بسیار خوب برای دارندگان لپتاپ های Matebook X خواهد بود. عدم پشتیبانی از محصولات هواوی باعث شده بود تا مالکان این شرکت بزرگ نگران این باشند که محصولات آنها تحت تاثیر مشکلات امنیتی برای کاربران مخاطراتی به وجود آورند. تا به اینجا فعلا دو شرکت بزرگ آمریکایی اعلام کردند که به پشتیبانی نرم افزاری از محصولات هواوی ادامه خواهند داد. البته مشخص نیست که آیا دولت آمریکا در آینده نیز جلوی پشتیبانی نرم افزاری این دو شرکت را خواهد گرفت یا خیر؟

فهرست