آیا کسب و کار شما کوچک است یا آن را از خانه اداره می‌کنید؟ آیا نیاز به یک سرور کوچک دارید که به بودجه زیادی نیاز نداشته باشد؟ سرور اچ پی HPE ProLiant Microserver Gen10 می‌تواند یک محصول پایه با ویژگی‌های مختص به یک کسب و کار کوچک را ارائه کند. این سرور بسیار کوچک که استفاده از آن نیز بسیار راحت است، می‌تواند در هر محیطی حتی کوچک مورد بهره برداری قرار گیرد. دسترسی بسیار آسان به هارد درایو‌ها، حافظه و خطوط PCI باعث می‌شود تا مدیریت بسیار بهتر باشد و در کنار آن نصب کردن سخت افزار و آپگرید کردن نیز بسیار آسان خواهد بود.

سرور ProLiant Microserver Gen10 همراه با نرم‌افزار ClearOS از سمت خود شرکت HPE است که راهکاری بسیار نوآورانه از طریق وب است که با رابط کاربری گرافیکی برنامه‌های از پیش نصب شده را روی هارد دیسک شما قرار خواهد داد. بدین ترتیب استفاده از این برنامه‌ها بلافاصله بعد از راه اندازی امکان پذیر است. این سرور از APU شرکت AMD برای پردازش گرافیکی و بهبود عملکرد در رابط و نرم‌افزار های گرافیکی بهره می‌برد بدون اینکه از عملکرد کلی سرور کاسته شود. در کنار آن نیز نیازی به نصب کردن کارت گرافیک مجزا روی شکاف PCI وجود ندارد. از ویژگی‌های جدید این سرور می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • مدل جدید و پیاده سازی از ساختار چهار هسته‌ای پردازنده AMD Opteron X3418
  • پشتیبانی از بار کاری گرافیکی بیشتر و گسترش استفاده از نمایشگر تا حداکثر استفاده از پنج نمایشگر با وضوح تصویر ۴K همراه با استفاده از کارت گرافیکی AMD Radeon Pro WX2100
  • افزایش سطح سرعت شبکه و کارکرد با استفاده از کنترلر شبکه HPE Dual Port 10Gb
  • بارگزاری سریع سیستم عامل و بوت شدن بسیار سریع با استفاده از هارد دیسک HPE 240GB SATA که حساس به خواندن است و در ابعاد استاندارد کوچک ساخته شده و از نوع SSD است.
  • استفاده از RAID 5 با استفاده از کنترلر HPE Smart Array E208i-p SR Gen10

ویژگی‌های اصلی

با ClearOS سازنده باشید و از شخصی سازی استفاده کنید

سرور HPE ProLiant Microserver Gen10 توسط ClearOS پیکربندی می‌شود. سیستم عامل نوآورانه از که طریق رابط کاربری بر اساس وب فعالیت می‌کند. بازار خرید و نصب نرم‌افزار‌های مد نظر نیز فراهم شده است. ClearOS در واقع هزینه‌ای را در بر نخواهد داشت و شما می‌توانید تصمیم بگیرید چگونه و با استفاده از چه برنامه‌هایی آن را پیکر بندی کنید.

دسترسی آسان

سرور HPE ProLiant Microserver Gen10 قابلیت دسترسی به هارد دیسک، حافظه و شکاف‌های PCI را بسیار آسان کرده است. برای نصب کردن و آپگرید سخت‌افزاری با هیچ دشواری روبرو نخواهید شد. کوچک، قابل استفاده در هر محیطی و هر فضایی یکی از اصول طراحی این سرور است.

قدرت پردازش گرافیکی

سرور HPE ProLiant Microserver Gen10 از واحد پردازش مجتمع گرافیکی AMD یا همان APU پشتیبانی می‌کند. این واحد پردازش گرافیکی به نوعی تعبیه شده تا تا نیاز‌های کاربر که بارهای گرافیکی را پردازش می‌کنند را تحت پوشش قرار دهند در حالی که نیاز به استفاده از کارت گرافیکی مجزا PCI نخواهد بود. این APU قابلیت ارائه خروجی ۴K را دارد.

مشخصات سخت‌افزاری این سرور به شکل زیر خواهد بود:

پردازنده: AMD

خانواده پردازنده: AMD Opteron X3000 Series

تعداد هسته های فیزیکی: ۲ یا ۴

میزان حافظه کش: یک مگابایت L2 یا دو مگابایت L2

سرعت پردازنده: ۳٫۴ گیگاهرتز

بالاترین میزان حافظه پشتیبانی شده: ۳۲ گیگابایت

شکاف‌های حافظه: دو شکاف حافظه ۲۸۸p DIMM

نوع حافظه: HPE DDR4 استاندارد

ویژگی‌های حفاظت از حافظه: Unbuffered ECC

نوع منبع تعذیه: یک منبع تغذیه داخلی با چند خروجی

شکاف‌های افزونه: دو شکاف PCIe 3.0

کنترلر شبکه: Broadcom 5720 همراه با دو پورت

ویژگی‌های فن سیستم: قابلیت Hot Plug وجود ندارد – Non-Redundant

فهرست