اینتل به تازگی شکایتی نسبت به عوض سابق خود ارائه کرده است که بر اساس آن این فرد اطلاعات مربوط به تکنولوژی اختصاصی اینتل یعنی ۳D XPoint را به شرکت رقیب یعنی Micron ارائه کرده است.

این شکایت هفته گذشته روز چهارشنبه در کالیفرنیا ارائه شده است. شکایت بر ضد فردی به نام Doyle Rivers است که به صورت مخفیانه در شرکت Micron شاغل شده و آمادگی داشت که اینتل را برای این شغل ترک کند. او قبل از انجام این کار فعالیت‌های حساب‌ شده‌ای برای دزدی اطلاعات محرمانه اینتل انجام داده است و به نظر اطلاعات محرمانه تکنیکی و البته پرسنل را فاش کرده است. چند روز قبل از اینکه Rivers اینتل را ترک کند، او به یک کپی از فایل‌های بسیار محرمانه اینتل دسترسی پیدا کرده که به نظر سیستم امنیتی از کپی کردن اطلاعات جلوگیری کرده است.

 

این فایل بسیار محرمانه که Rivers به دنبال دانلود آن بوده است مربوط به تکنولوژی ۳D XPoint است که در دستگاه‌های ذخیره‌سازی بسیار مدرن Optane مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اطلاعات چیزی نیست که اینتل بخواهد آن را با هیچکس بیرون از شرکت به اشتراک بگذارد. به خصوص افرادی درون شرکت رقیب Micron. در این شکایت ذکر شده که اینتل و Micron تا چند ماه گذشته برای توسعه تکنولوژی با یکدیگر شریک بودند. در این شکایت اینتل ذکر کرده است که درایو USB توسط Rivers بیش از یک ساعت به کامپیوترش در شرکت اینتل متصل بوده است. در این مدت زمان او به اطلاعات فوق حساسی در مورد پرسنل دسترسی پیدا کرده است و این اطلاعات را روی درایو مد نظر کپی کرده است.

 

اینتل مدعی شده که با ارسال نامه‌ای از Rivers خواسته است که درایو USB را به آنها بازگرداند، او هیچ پاسخی به اینتل ارائه نکرده و حتی درایو مد نظر را نیز باز نگردانده است. او این درایو را به مدیریت شرکت جدیدش ارائه کرد. اینتل در نهایت توانست به این درایو دسترسی پیدا کند اما مشخص شد که تمام اطلاعات از روی آن پاک شده است. اینتل در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:« اینتل میلیارد‌ها دلار برای طرح‌های بسیار مهم که موفقیت این شرکت را تعیین می‌کند، صرف کرده است تا بتواند در رقابتی ترین صنعت دنیا عملکرد خوبی داشته باشد.» شرکت Micron نیز اعلام کرد که از شکایت مطرح شده اطلاع دارد اما هدف اصلی شکایت مطرح شده در واقع این شرکت نیست. آنها اعلام کردند:« Micron سمت دوم این شکایت نیست و اینتل هیچ شکایت غیرمنصفانه‌ای را علیه ما مطرح نکرده است. سیاست‌های شرکت ما نیز مانند اینتل حفاظت از اطلاعات و طراح‌های مربوط به خودمان است و کمک می‌کنیم تا دیگران نیز اینکار را انجام دهند. به امنیت دیگر شرکت‌ها باید احترام گذاشت.»

طراحی ۳D XPoint می‌تواند برگ برنده بسیار بزرگی برای شرکت اینتل در طراحی SSD در بازار اینترپرایز، سرور و دیتاسنتر باشد. باید دید که این شکایت به کجا خواهد رسید.

فهرست