شرکت میکرون، به تازگی سری جدید از دستگاه‌های ذخیره سازی SSD سری ۹۳۰۰ را معرفی کرد. این دستگاه‌های ذخیره سازی از نوع NVMe هستند که مخصوص استفاده اینترپرایز ساخته شدند. این نسل جدید از دستگاه‌های ذخیره سازی برای استفاده در برنامه‌های حساس به دیتا ساخته شدند. این نسل جدید از دستگاه‌های ذخیره سازی SSD از نوع NVMe در واقع سومین نسل از این سری هستند که برای بازار‌های اینترپرایز و ابری ساخته شدند. این دستگاه‌ها در واقع محصول پرچم‌دار شرکت میکرون در این بازار است که نسبت به نسل قبلی ۲۸ درصد مصرف انرژی کمتری دارد.

پیاده سازی زیرساختار‌های سیستم‌های ابری به سیستم‌هایی نیاز دارد که اطلاعات را با سرعت زیادی ذخیره کرده و آنها را برای پردازش خوانده و آماده کند. با توجه به این نیازهای نوین، بسیاری از شرکت‌های حاضر در این صنعت تصمیم به این گرفتند که دستگاه‌های ذخیره‌سازی SSD NVMe را جایگزین دستگاه‌های سنتی SATA کنند که حداقل ۳۳ درصد عملکرد بهتری دارند. همانطور که اشاره شد سری ۹۳۰۰ معرفی شده توسط میکرون ۲۸ مصرف انرژی کمتری دارند که باعث کاهش هزینه در دیتاسنتر خواهد شد. جانشین مدیریت میکرون Raghunath Nambiar در مورد این نسل جدید از SSD گفت:« پشتیبانی از حجم زیادی از دیتا در سرور، یکی از ویژگی‌های اصلی سرور‌هایی است که از پردازنده AMD EPYC استفاده می‌کنند. با استفاده از ۱۲۸ خط PCIe در هر سوکت، پردازنده‌های AMD EPYC بهترین کاندید برای استفاده در کنار دستگاه‌های ذخیره سازی ۹۳۰۰ خواهند بود. این سری دستگاه‌های ذخیره سازی نوین همچنین برای بار‌های کاری مخصوص دیتاسنتر، پایگاه داده و تحلیل داده‌های حجیم بسیار مناسب است.

این دستگاه‌های ذخیره سازی دارای IOPS در زمان خواندن ۸۵۰۰۰۰ و ۳۱۰۰۰۰ در زمان نوشتن خواهد بود. این دستگاه‌های ذخیره سازی دارای چند مدل از لحاظ حجم است. سری ۹۳۰۰ Pro که برای برنامه‌های حساس به داده طراحی شده دارای سه مدل با حجم‌های ۳٫۸۴ ترابایت، ۷٫۶۸ ترابایت و ۱۵٫۳۶ ترابایت خواهد بود. سری ۹۳۰۰ MAX برای استفاده‌های متنوع طراحی شده و دارای سه مدل با حجم‌های ۳٫۲ ترابایت، ۶٫۴ ترابایت و ۱۲٫۸ ترابایت خواهد بود. اندازه استاندارد این دستگاه‌ها U2 است. (۲٫۵ اینچ و ۱۵ میلیمتر) شاید جالب باشد که بدانید میانگین زمان بروز خطای احتمالی در این دستگاه‌های ذخیره سازی دو میلیون ساعت است!

فهرست