به نظر می‌رسد که بر اساس لیستی که به تازگی منتشر شده است، چهار مدل جدید با پسوند KF از پردازنده‌های نسل نهم Intel نیز برای عرضه در بازار آماده شدند که قابلیت پشتیبانی از مدار مجتمع پردازنده گرافیکی را ندارند. این پردازنده‌ها همچنان مانند دیگر محصولات نسل نهم، از خانواده Coffee Lake Refresh هستند.

در حالی که نسل نهم هنوز به بازار عرضه نشده است اما حالا برخی از فروشگاه‌های نروژی و فنلاندی نام چهار مدل جدید را قبلا وجود آنها اعلام نشده بود را فاش کردند. این پردازنده‌ها با نام Core i9-9900KF، Core i7-9700KF، Core i5-9600KF و Core i5-9400KF هستند. در حال حاضر فعلا دلیل محکمی برای وجود پردازنده Core i3-9350KF به دست نیامده است. همانطور که اشاره شد، این مدل‌ها از مدار مجتمع گرافیکی روی پردازنده بهره نخواهند برد اما هنوز مشخص نیست که این مدار روی برد به صورت فیزیکی حذف شده یا توسط اینتل غیر فعال شدند.

پسوند KF در این پردازنده‌ها مشخص کننده این است که چیپ iGPU در این پردازنده‌ها موجود نیستند. البته خبر خوب شاید این باشد که ضریب سرعت ساعت پایه این پردازنده‌ها قفل نخواهد بود. در این میان فقط مدل i5-9400F ضریب سرعت ساعت پایه آن قفل خواهد بود. آنگونه که اعلام شده است سرعت ساعت i9-9900KF، i7-9700KF و i5-9600KF دقیقا شبیه به مدل‌های دارای پردازنده گرافیکی هواهد بود. سرعت پایه مدل i9-9900KF در حال حاضر ۳٫۶ گیگاهرتز اعلام شده که این مقدار توسط توربو به ۵٫۰ گیگاهرتز خواهد رسید. مدل i7-9700KF نیز دارای سرعت پایه ۳٫۶ گیگاهرتز و سرعت بوست ۴٫۹ گیگاهرتز خواهد بود. فرکانس پایه Core i5-9600KF نیز ۳٫۷ گیگاهرتز اعلام شده که در هنگام توربو بوست به ۴٫۷ گیگاهرتز می‌رسد.

البته مدل Core i5-9400KF یک چیپ جالب توجه است. این مدل تقریبا از مدل i5-8400 قوی‌تر است و سرعت پایه آن ۲٫۹ گیگاهرتز اعلام شده و به نظر سرعت بوست آن نیز به ۴٫۲ گیگاهرتز می‌رسد. قطعا خرید این پردازنده‌ها نسبت به نسل هشتم به صرفه‌تر خواهد بود چون از ویژگی‌های نسل جدید به صورت سخت‌افزاری پشتیبانی‌ می‌کنند اما امکان استفاده از چیپ مجتمع گرافیکی وجود نخواهد داشت. در حال حاضر البته این محصولات هنوز به صورت رسمی قیمت گذاری نشده‌اند اما نمی‌توان انتظار داشت که نسبت به مدل‌های دارای چیپ گرافیکی خیلی ارزان‌تر باشند.

فهرست