پردازنده‌های جدید و ده نانومتری اینتل که با نام Ice Lake شناخته می شوند می‌توانند بزرگترین نوآوری این شرکت در یک دهه گذشته باشند. این پردازنده ها می‌توانند از طراحی جدید Clean-Slate با نام Sunny Cove در هسته‌های خود استفاده کرده و همچنین شامل نسل یازدهم iGPU باشند.

طرح جدید Sunny Cove در واقع برای افزایش قدرت پردازش تک رشته‌ای در نظر گفته شده است که در چند نسل اخیر پردازنده‌های اینتل شاهد رشد زیادی در آن نبودیم. حالا Sunny Cove می تواند قدرت پردازش تک رشته ای را حتی تا حد بسیار زیادی افزایش داده و از ویژگی‌های جدید سخت‌افزاری مثل AVX-512 پشتیبانی می‌کند. در سمت مقابل نیز نسل یازدهم از پردازنده های گرافیکی اینتل با نام iGPU می‌تواند به قدرت پردازشی در حد یک ترافلاپس برسد. اینتل تمامی این اطلاعات را روز گذشته در یک کنفرانس رسمی اعلام کرده است و در کنار همه آنها پلتفرم Ice Lake-U با استفاده کم از انرژی نیز معرفی شد.

پردازنده‌های Ice Lake-U مصرف بسیار پایین در حد ۱۵ وات دارند. اینتل با استفاده از ابزاری مثل ۷-zip قدرت vector-AES و SHA-NI را برای رمزگذاری نشان داد و مشخص شد که در این ویژگی‌ها نسل جدید می‌تواند بیش از ۷۵ درصد بهتر از Skylake عمل کند. در تست ویدیو گیم نیز پردازنده گرافیکی نسل یازدهم iGPU توانست بسیار بهتر از Skylake عمل کند اما آمار دقیقی از نرخ فریم و یا رزولوشن مشخص نشده اما متخصصات Anandtech روی نرخ فریم بالاتر از سی اتفاق نظر دارند.

فهرست