در حالی که صرفا چند هفته از عرضه پردازنده‌های نسل سوم Ryzen برای کامپیوتر‌های خانگی می‌گذرد، حالا اخباری در مورد نسل سوم از پردازنده‌های Threadripper به گوش می‌رسد. پردازنده‌های Ryzen 3000 که بیش از دو هفته پیش به بازار جهانی عرضه شدند در بالاترین مدل دارای ۱۶ هسته پردازشی و ۳۲ رشته بودند و توانستند پا به پای پردازنده‌های نسل نهم اینتل به مبارزه پرداخته و در برخی از تست‌ها حتی رقیب سنتی خود را شکست دهند. بنا به اخبار ارائه شده به نظر می‌رسد که اگر شما در حال حاضر یکی از مصرف کنندگان پردازنده نسل سوم Ryzen هستید، قسمتی از تکنولوژی نسل سوم Threadripper را تجربه کردید.

به نظر پردازنده و مصرف کننده، تعداد هسته‌های بسیار زیاد در یک پردازنده شاید امری بیهوده باشد اما برای بار‌های کاری بسیار فشرده، این تعداد هسته به کمک کاربران خواهد آمد. همچنین AMD در حال مبارزه با بخش HEDT شرکت اینتل است. بسیار جالب است که بدانید AMD در برنامه‌های سال ۲۰۱۹ خود خبری از عرضه نسل جدیدی از Threadripper را اعلام نکرده بود اما حالا به نظر می‌رسد که مبارزات آنها با اینتل به مرحله جدیدی وارد شده و امکان عرضه نسل سوم از این پردازنده‌ها حالا به شدت بالاست.

در نهایت همه چیز به فناوری Rome خاتمه پیدا می‌کند. برای AMD طراحی، ساخت و عرضه پردازنده‌های جدید ۳۲ یا ۶۴ هسته‌ای چندان کار دشواری نیست چون آنها قبلا اینکار را با موفقیت انجام دادند. همانند نسل قبل، به نظر پردازنده‌های TR به نوعی مدل ضعیف‌تر از سری EPYC خواهد بود. در حالی که به زودی شاهد فناوری Rome همراه با ۶۴ هسته و ۱۲۸ رشته خواهیم بود امکان پشتیبانی از این پردازنده‌ها روی X399 مثل نسل سوم Ryzen یا حتی X470 وجود دارد. البته هنوز‌ هم بحث‌های زیادی در مورد چیپست جدید وجود دارد. این پردازنده می‌تواند از چیپست Zen2 و هشت کانال از حافظه استفاده کند که به نظر بسیار عظیم است. در حال حاضر اخبار منتشر شده توسط منابع مختلف مورد تایید AMD قرار نگرفته اما به نظر می‌رسد که بسیاری از این منابع درک بسیار خوبی از برنامه‌های سال جاری AMD دارند. بر اساس این شایعات، نسل سوم از Threadripper ممکن است در پاییز سال جاری به بازار جهانی عرضه شود. در نهایت باید منتظر اخبار رسمی در این زمینه باشیم.

 

فهرست