اینتل به تازگی گزارش مالی سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ خود را منتشر کرده است. بنا بر گزارش ارائه شده به نظر می‌رسد که آنها به بالاترین میزان درآمد در طول تاریخ این شرکت دست پیدا کردند. مقدار درآمد در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ به میزان ۱۹٫۲ میلیارد دلار رسیده است که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته بیش از ۱۹ درصد افزایش داشته که در نوع خود بسیار جالب است.

در گزارش مالی منتشر شده توسط اینتل برای سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸، تمامی زیر مجموعه‌های این شرکت شاهد افزایش فروش و سوددهی بودند. در این میان بخش دیتاسنتر (DGC) شاهد رشد قابل توجهی بوده است. در این گزارش اشاره شده که بخش دیتاسنتر رشد ۲۶ درصدی نسبت به زمان مشابه سال گذشته داشته و سود کلی این بخش شاهد رشد ۲۲ درصدی بوده است. اینتل در تمامی بخش‌های دیگر خود مثل اینترنت اشیا، بخش Client Computing Group و گروه توسعه و تولید حافظه‌های مدرن نیز بسیار خوب عمل کرده. همچنین رئیس بخش مالی اینتل Bob Swan تایید کرد که سلطه این شرکت در بازار سخت‌افزار خانگی و صنعت بازی نیز همچنان ادامه دارد.

Bob Swan در توضیح گزارش مالی بسیار موفق اینتل اشاره کرد که با وجود مشکلات فراوان در تامین بازار، درخواست برای خرید محصولات تولید شده توسط این شرکت بسیار زیاد است. این درخواست به حدی است که از پیش‌بینی و انتظار برای فروش نیز پیش گرفته است. به دلیل این حجم زیاد از درخواست و اینتل شاهد افزایش فروش بیش از ۶ میلیارد دلاری، نسبت به پیش‌بینی انجام شده در اوایل سال میلادی بوده است.

Swan در ادامه صحبت‌های خود از افزایش میل کاربران و شرکت‌ها برای خرید محصولات تولید شده توسط اینتل ابزار خرسندی کرد و اشاره داشت که اینتل تمام تلاش خود را برای تامین محصولات مورد نظر کاربران انجام خواهد داد. Swan در نهایت خاطر نشان کرد که اینتل قصد دارد با ادامه همین روند با قدرت بیشتر، سال ۲۰۱۸ را به رکورد دار سود دهی در طول تاریخ این شرکت تبدیل کند. این گزارش مثبت مالی در حالی ارائه شده است که اینتل هنوز مشکلات زیادی در بخش توسعه و ارائه محصولات خود دارد. به عنوان مثال ارائه معماری ده نانومتری در پردازنده‌های این شرکت با تاخیر سه ساله همراه بوده است و این تاخیر حتی تا پایان سال میلادی آینده نیز ادامه خواهد داشت. عده زیادی از تحلیل‌گران معتقد هستند که اینتل ممکن است در طول چند ماه آینده که منتهی به سال ۲۰۱۹ خواهد بود سهم زیادی از بازار سرور‌ها به خصوص در بخش پردازنده را به رقیب سنتی خود AMD واگذار خواهد کرد.

فهرست