در حالی که استفاده از هلیوم در ساخت هارد دیسک هنوز هم باعث پیشرفت در حجم آنها می‌شود، راهکار‌های استفاده از هوا نیز شاهد پیشرفت‌های بسیار جالبی است. تیم تحقیق و توسعه شرکت وسترن دیجیتال همیشه در حال شکست مرز‌های محدودیت در زمینه ساخت هارد دیسک است و تلاش بر این است که هر سال هزینه انجام شده به ازای هر ترابایت کاهش پیدا کند. به تازگی وسترن دیجیتال مدل ده ترابایتی را با نام Ultrastar DC HC330 را به خانواده محصولات خود اضافه کرد.

این محصول جدید که به خانواده Ultrastar اضافه می‌شود، جزئی از محصولات سری HC300 است. اگر از محصولات دیگری از این خانواده استفاده می‌کنید قطعا با کیفیت این سری آشنا هستید و در صورتی که قصد ارتقا را داشته باشید، حالا انتخاب محصول جدید‌تر بسیار آسان خواهد بود. باید گفت که Ultrastar DC HC330 حجمی معادل با دیگر هارد دیسک ده ترابایتی بر پایه هلیوم دارد ما از تعداد دیسک‌‌ها و هدهای کمتر برای رسیدن به بازده بهتر استفاده می‌کند. حالا شرکت‌های ارائه دهنده سیستم‌های کامپیوتری انتخاب بیشتری در قسمت داریو‌های ده ترابایتی خواهند داشت و همچنین قیمت نیز بسیار مناسب‌تر از گذشته خواهد شد. همچنین امکان مقیاس پذیری در حجم نیز افزایش پیدا خواهد کرد. این ویژگی‌ها معمولا برای سرور‌هایی که به منظور ذخیره‌سازی داده‌ها ساخته شدند بسیار مناسب است.

در مقام مقایسه با درایو‌های ده ترابایتی هلیوم مثل Ultrastar DC HC510، درایوهای جدید DC HC330 تقریبا ۴۰ درصد کارایی بهتری در صف بندی با عمق کم و نوشتن اطلاعات به صورت اتفاقی دارد. افزایش کارایی به دلیل استفاده از قابلیتی به نام Media Cache Plus است که قبلا صرف در SKU‌های SAS قابل استفاده بود اما حالا شاهد استفاده از آن در خانواده Ultrastar DC HC300 خواهیم بود. با استفاده از این قابلیت حالا سرعت نوشتن اطلاعات به صورت تصادفی بسیار بیشتر از قبل خواهد بود. استفاده از این قابلیت همچنین باعث شده تا هارد دیسک‌های شامل شش دیسک، عملکرد بسیار بهتری نسبت به مدل‌های مشابه هفت دیسکه داشته باشند. به صورت کلی باید گفت که سری جدید هارد دیسک های وسترن دیجیتال، حتی هزینه خرید را نیز برای کاربران کاهش می‌دهد.

فهرست