اگر اخبار مربوط به پردازنده‌های Ryzen 3000 را دنبال کرده باشید، بسیاری از کاربران با مشکلاتی در خصوص رسیدن به سرعت بوست در محصولات این خانواده مواجه هستند. طبق گزارشی که در نتیجه یک نظرسنجی اعلام شده بود، عده بسیار زیادی از خریداران این محصولات نمی‌توانند به سرعت بوست تبلیغاتی دست پیدا کنند.

این مشکل در این دو ماه که از عرضه پردازنده‌های Ryzen 3000 می‌گذرد، ادامه داشته و تلاش‌های مختلف برای برطرف کردن آن نیز نتیجه نداده است. این مشکلات و حل نشدن آن با راهکارهای مختلف باعث شده تا AMD به تبلیغات دروغین متهم شود. در سمت مقابل نیز AMD برای رفع مسئولیت اعلام کرده که این اعداد اعلام شده “بهترین حالت” هستند. حالا بعد از جدی‌تر شدن این مشکل بعد از ارائه نتایج یک نظرسنجی عمومی AMD اعلامیه رسمی در مورد کمبود سرعت بوست این پردازنده‌ها ارائه کرده است. بر اساس اطلاعات ارائه شده همانطور که انتظار می‌رفت کامل نشدن سرعت بوست این پردازنده‌ها به خاطر مشکلات موجود در بایوس است. امید می‌رود که این مشکلات با ارائه فریمور‌های جدید برطرف شود و AMD بتواند دوباره اعتماد کاربران را به دست آورد.

اعلامیه AMD در این مورد بدین شرح است:«شرکت AMD توانست با عرضه نسل سوم از پردازنده‌های Ryzen به موفقیت و محبوبیت بسیار زیادی بین کاربران دست پیدا کند. ما به خوبی به بازخورد کاربران خود در مورد محصولات گوش فرا می‌دهیم و می‌دانیم که برخی از پردازنده‌های نسل سوم Ryzen برای ارائه سرعت درست بوست با مشکل مواجه هستند. در حالی که سرعت بوست به نکات بسیار زیادی مثل بار کاری سیستم، قطعات و سیستم خنک کننده بستگی دارد، ما به نزدیکی در حال بررسی بازخوردها توسط کاربران هستید و منبع این مشکل را پیدا کردیم. به نظر مشکلی در فریمور وجود دارد که در شرایطی باعث کاهش سرعت بوست می‌شود. ما در حال آماده سازی به روزرسانی بایوس برای مادربردها هستیم. این به‌روزرسانی در هفته آینده و روز دهم سپتامبر به صورت جهانی عرضه خواهد شد.»

فهرست