به نظر می‌رسد که نسل نهم از پردازنده‌های اینتل که در واقع با نام Skylake-X Refresh عرضه می‌شود به نظر دارای طول عمر بسیار کمی خواهند بود. به نظر این پردازنده‌ها تنها سه فصل (نه ماه) در بازار حضور دارند تا بعد از آن شاهد عرضه پردازنده‌های نسل جدید اینتل باشیم.

بر اساس اطلاعات منتشر شده به نظر می‌رسد که پلتفرم جدید اینتل با نام Glacier Falls به بازار عرضه می‌شود که به نوعی ادامه دهنده راه Basin Falls Refresh خواهند بود. پلتفرم Glacier Falls به نظر در فصل دوم یا ابتدای فصل سوم سال ۲۰۱۸ عرضه خواهند شد. اطلاعات ارائه شده اشاره کرده که در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۹ که در ماه ژوئن (خرداد-تیر ۹۸) برگذار می‌شود، اینتل برای اولین بار از این پردازنده ها رونمایی می‌کند. این اطلاعات از طریق یک اسلاید فاش شده از توسط شرکت گیگابایت لو رفته است.

پلتفرم جدید اینتل با نام Glacier Falls در کامپیوتکس معرفی خواهد شد؟

پلتفرم جدید اینتل با نام Glacier Falls در کامپیوتکس معرفی خواهد شد؟

در این اسلاید اشاره شده که Glacier Falls همراه با دو چیپست مین استریم برای کامپیوتر‌های خانگی عرضه خواهد شد. این دو چیپست B365 Express و H310C Express نام خواهند داشت. در حال حاضر مشخص نیست که فرق ما بین این دو چیپست با مدل‌های B360 و H310 که در حال حاضر در بازار موجود هستند، چه چیزی است. پیش بینی می‌شود که این چیپست‌ها قدرت بیشتری را برای پشتیبانی از پردازنده‌های نسل جدید را خواهند داشت که حداقل شامل شش تا هشت هسته با مصرف ۱۴۰ وات خواهند بود. البته احتمال بسیار کمی وجود دارد که اینتل از B365 برای اورکلاک کردن استفاده می‌کند.

فهرست