بر اساس گزارشی که به تازگی توسط DigiTimes منتشر شده است آنها در مورد TSMC و ساخت چیپ‌های پنج نانومتری صحبت کردند. به نظر می‌رسد که Nvidia نیز یکی از مشتریان این چیپ‌ها خواهد بود و آنها در آینده نزدیک از آنها در محصولات خود استفاده خواهند کرد. این اطلاعات می‌تواند در نوع خود بسیار جالب به نظر برسد.

نکته هیجان انگیز این است که کمپانی Nvidia به نظر از این چیپ‌های پنج نانومتری در ساخت پردازنده‌های گرافیکی استفاده نخواهد کرد. سول بزرگ این است که اگر آنها قصد ساخت تراشه گرافیکی ندارند از این چیپ‌ها به چه منظوری استفاده خواهند کرد؟ اطلاعاتی که تا به اینجا مشخص شده این است که Nvidia طبق قراردادی که از قبل امضا شده است برای ساخت پردازنده‌های گرافیکی نسل بعد خود با TSMC و Samsung همکاری خواهد کرد. نتیجه این همکاری چیپ‌های هفت نانومتری خواهد بود. به نظر حاصل این همکاری کارت‌های گرافیکی نسل بعد با نام RTX 3070 و RTX 3080 خواهند بود. تا به اینجا تقریبا مشخص شده است که چیپ‌های پنج نانومتری Nvidia در این نسل استفاده نخواهد شد.

تا بدین جای کار Nvidia خط تولیدی از محصولاتی دارد که می‌تواند از لحاظ قدرت و عملکرد کاربران را کاملا راضی کند، آنها کارت‌های گرافیکی قدرتمندی را به بازار عرضه می‌کنند اما به نظر می‌رسد که این چیپ پنج نانومتری مرموز در یک یا چند محصول به صورت غیر قابل پیش بینی استفاده شده و همه کاربران را شگفت زده کند. هیچ کسی نمی‌داند که این محصول در حال حاضر چه چیزی خواهد بود گرچه برخی از منابع حدس می‌زنند که این محصول مدل به روزرسانی شده SoC با نام Tegra باشد. در واقع Tegra در محصولات قابل حمل استفاده می‌شود و این چیپ می‌تواند نسخه‌ای جدید از آن را برای تولید کنندگان فراهم کند. یکی از محصولات بسیار شناخته شده که از Tegra استفاده می‌کند کنسول خانگی و البته قابل حمل شرکت نینتندو یعنی Nintendo Switch است. آیا Nvidia در حال آماده سازی بستر برای همکاری در ساخت Nintendo Switch 2 است؟

فهرست