به تازگی AMD گزارش مالی مربوط به سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ را منتشر کرده است. بر اساس این گزارش درآمد این شرکت در این مدت ۱٫۵۳ میلیارد دلار، درآمد عملیاتی ۵۹ میلیون دلار، درآمد خالص ۳۵ میلیون دلار و ارزش هر سهم ۰٫۰۳ دلار بوده است.

دکتر لیزا سو به عنوان مدیرعامل شرکت AMD بعد از انتشار این گزارش مالی گفت:« من از عملکرد مالی مجموعه رضایت کامل دارد. در سه ماهه گذشته ما تولید در سه خانواده محصولات هفت نانومتری را افزایش دادیم. ما حالا به نقطه‌ای بسیار خوب رسیدیم و سه خانواده از محصولات ما یعنی پردازنده‌های Ryzen، کارت‌های گرافیکی Radeon و پردازنده‌های سرور EPYC به بهترین محصولات رقابتی در تاریخ شرکت تبدیل شدند. جایگاه بسیار مناسب این محصولات باعث رشد بیشتر در زمینه مالی در زمان باقی مانده از سال ۲۰۱۹ خواهند شد. خلاصه گزارش مالی سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ شرکت AMD به شرح زیر است:

  • درآمد ۱٫۵۳ میلیارد دلار بود. این مقدار در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته ۱۳ درصد کاهش داشته. میزان درآمد نسبت به گزارش مالی قبلی ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
  • حاشیه ناخالص به ۴۱ درصد افزایش پیدا کرده است. این مقدار نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۴ درصد افزایش نشان داده است که دلیل اصلی آن فروش پردازنده‌های Ryzen و EPYC بوده. حاشیه ناخالص نسبت به گزارش مالی قبلی تغییری نکرده است.
  • درآمد عملیاتی ۵۹ میلیون دلار بوده است. این مقدار در زمان مشابه سال گذشته ۱۵۳ میلیون دلار بوده و در گزارش مالی قبلی نیز ۳۸ میلیون دلار ثبت شده بود. دلیل این کاهش به خاطر درآمد پایین‌تر و افزایش هزینه‌های عملیاتی نسبت به سال گذشته است.
  • درآمد خالص ۳۵ میلیون دلار ثبت شده. این مقدار در زمان مشابه سال گذشته ۱۱۶ میلیون دلار بوده و همچنین در گزارش مالی قبلی نیز این مقدار ۱۶ میلیون دلار بود.
  • در بخش پردازنده و GPU درآمد ۹۴۰ میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد کاهش پیدا کرده. کاهش درآمد در این بخش به صورت سالانه به خاطر کاهش در زمینه فروش پردازنده های گرافیکی بود بیشتر فروش مربوط به پردازنده‌ها و GPUهای مخصوص دیتاسنتر بود. فروش پردازنده نسبت به سال گذشته به خاطر پردازنده‌های Ryzen افزایش پیدا کرده است.

پیش‌بینی AMD از گزارش مالی سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ این است که آنها انتظار دارند درآمد به ۱٫۸ میلیارد دلار افزایش پیدا کند. اگر این پیش‌بینی درست باشد شاهد رشد ۱۸ درصدی نسبت به سال گذشته و ۹ درصد افزایش نسبت به گزارش مالی فعالی خواهیم بود. AMD انتظار دارد که این افزایش به خاطر پردازنده‌های جدید Ryzen و محصولات EPYC و Radeon رخ دهد.

فهرست