اینتل روز گذشته در کنار گزارش مالی فصل چهارم سال ۲۰۱۸ میلادی، گزارش کاملی از وضعیت مالی این شرکت در سال گذشته را منتشر کرد. این شرکت مطرح در زمینه سخت‌افزار همچنین اعلام کرد که ارزش سهام آنها افزایش داشته و این مقدار به ازای هر سهم ۱٫۲۶ دلار بود. افزایش ارزش هر سهم در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۸ به اندازه ۰٫۳۱۵ دلار بوده است.

مدیر مالی اینتل Bob Swan در مورد این گزارش مالی گفت:« سال ۲۰۱۸، سالی بسیار جالب توجه برای اینتل بود. ما امسال رکورد درآمد در همه زمینه‌ها را مشاهده کردیم. این اتفاقات در حالی رخ داد که که ما شرکت را برای حضور در بازاری جدید برای دستیابی به اهدافی برتر آماده کردیم. در فصل چهارم سال ۲۰۱۸، درآمد رشد داشت. ما معماری ۱۰ نانومتری و محصولات آن را به نمایش گذاشتیم تا اینتل به جایگاه برنده در بازار دست پیدا کند. در نگاه به آینده، باید گفت که در سال ۲۰۱۹ نیز نگاهی به ثبت رکورد‌های مالی داریم و نیاز داریم تا با برنامه‌های خود نیاز به خرید محصولات اینتل را افزایش دهیم.»

در فصل چهارم سال ۲۰۱۸، شرکت اینتل تقریبا ۶٫۹ میلیارد دلار سود از فعالیت‌های خود کسب کرده. ۲٫۳ میلیارد دلار از این درآمد هزینه بازخرید ۵۱ میلیون سهم از سهام کلی شد. در حالت کلی و در نظر گرفتن کل سال ۲۰۱۸، اینتل توانست درآمد ۲۹٫۴ میلیارد دلاری داشته باشد. ۱۰٫۷ میلیارد دلار برای بازخرید ۲۱۷ میلیون سهم از سهام کلی هزنیه شد. در فصل چهارم، اینتل به هدف رشد درآمد در همه زمینه هایی که در آن فعالیت می‌کند دست پیدا کرد. آنها توانستند به راحتی رکورد درآمد را در کل تاریخ به نام خود در این زمینه ها ثبت کنند.

قسمت مربوط به سخت‌افزار کامپیوتر‌های شخصی، در فصل چهارم ده درصد با رشد مواجه شد چون درخواست برای خرید به شدت افزایش پیدا کرده بود. اینتل در سال ۲۰۱۹ بنا به حضور نسل نهم از پردازنده‌ها که با نام رمز Ice Lake شناخته شده و از معماری ۱۰ نانومتری استفاده می‌کنند، قصد دارد تا حتی شاهد افزایش درآمد بیشتری باشد. فعالیت اینتل در بازار دیتاسنتر شاهد رشد ۹ درصدی نسبت به سال قبل بود. در فصل چهارم سال ۲۰۱۸، رشد قسمت دیتاسنتر ۲۴ درصد و رشد قسمت Cloud نیز ۱۲ درصد اعلام شده است. قسمت ارتباطات البته با کاهش ۵ درصدی روبرو شد. اینترنت اشیا نیز با کاهش ۷ درصدی به صورت سالانه روبرو شده بود اما اگر Wind River را که در فصل دوم از برنامه‌های اینتل حذف شده بود را در نظر نگیریم، این بخش رشد ۴ درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده بود. بخش دیگر اینتل مخصوص به حافظه‌های است که رشد ۲۵ درصدی سالانه داشت.

۴ عکس

فهرست